kallehornstrom Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Jag har nyligen uppdaterat mjukvaran i enheten men nu får tunze-programmet ingen kontakt med den (felmeddelande: "acces to com1 denied" "no unit found")Jag har testat att flasha om med avrootloader, installerat om drivrutinerna för virituella serieportar samt testat att byta com port. (jag har även testat en annan usb-kabel). Hittade en lösning här: http://www.marineaquariumsa.com/showthread.php?t=23711 men den funkade inte.Enheten fungerar som vanligt (växlar mellan pumpar osv) så problemet lär vara i datorn (windows 7).Kanske någon kan hjälpa mig i rätt riktning? Citera
Ouscazz Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Jag har läst att en del användare har problem med Tunze 7096 och Kalle Anka OS Windows 7, sök på google så hittar du flera olika "problemtrådar".Min 7096 funkar bra, Mac OS X Lion. Citera
stigigemla Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Du får väl pröva med att installera en virtual box med ett äldre operativsystem i. Citera
Colan Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Prova att ta avinstallera drivrutinen, Starta om och stoppa i kontrollen efter omstart. Den borde be om drivrutin igen. Troligen kolliderar den med någon annan drivrutin. Inte ovanligt med just USB-2-Serial usb drivers, har själv skrivit några i mina dar. Denna fungerar hur bra som helst under Win7(x64). Citera
kallehornstrom Postat 14 september 2011 Författare Postat 14 september 2011 Prova att ta avinstallera drivrutinen, Starta om och stoppa i kontrollen efter omstart. Den borde be om drivrutin igen. Troligen kolliderar den med någon annan drivrutin. Inte ovanligt med just USB-2-Serial usb drivers, har själv skrivit några i mina dar. Denna fungerar hur bra som helst under Win7(x64).Sitter på jobbet nu men jag ska testa det sen. Tack för tipset.Vore f.ö bra om det fanns något sätt att kolla vilken drivrutin som den isåfall krockar med? Citera
Colan Postat 25 september 2011 Postat 25 september 2011 Hur gick det? Fick du ordning på den? mvh. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.