Gå till innehåll

Ko eller koffertfisk?


pubafton

Rekommenderade inlägg

<span style="font-weight: bold;"><span style="font-family: times new roman,times,serif;">

Helloj..har en liten fråga ang...cowfish eller koffertfisk...om det nu ens heter så...

Jag hade en sådan men undrar vad dom äter och om man behäver ha nån

speciell kost till just dom...eftersom den tog inte torrfodret som jag

gav .....smiley19.gif

/henke</span></span>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prova räkmix, eller små bitar av fisk/rökor/bläckfisk/musslor eller annat köttigt. Dessa fiskar är ju inte speciellt snabba så i konkurrans med andra kvicka fiskar så kan de ha svårt att få i sig tillräckligt, därför kan det vara en god idé att presentera mat med tex de här långa plasttångarna man kan köpa i akvarieaffärn framför munnen på dem...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att du har köpt en sånhär filur

http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=6 8

Min gillade artemia och mysis och var lika hungrig som clownerna. den hadde inga problem med konkuransen. Den är den dummaste fisk jag har haft hitils, två gånger fick jag gräva fram den när den hadde fasnat mellan stenar.Sen fick den för sig att besöka en anemon.....

Jag antar att du har köpt en liten........men dom kan tydligen bli upp till 55cm..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag antar att vi pratar om Lactoria cornuta,eller nån närbesläktad kusin.

Foder brukar ju inte vara nåt problem,som äter ju gärna mysis och liknande,torrfoder brukar funka bara dom blir hemmastadda.

Annars brukar dom picka i bottensubstratet och Ls efter små kräftdjur och sniglar.

Men ,av förståeliga skäl så är dom inte några vidare simmare,vilket gör att smala kraftiga vattenröreler ,typ från powerheads och dylikt är mindre poppis

Jag har förlorat en lånhornad kofisk pga av att den fastnade i bland Ls:n på ett ställe där det vart för hårt tryck från ett utblås.

En sak till! dom tål inte koppar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste vara världens minst strömlinjeformade fisk, men ack så ball!!! Har varit sugen på en sån hur länge som helst, är anledingen varför jag ville byta till saltvatten!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...