nike83 Postat 4 oktober 2011 Postat 4 oktober 2011 håller på att starta upp mitt nya kar i min nya lägenhetigår hände det.... en skruv till wire-kittet hade åkt och när vi stod och grejade så åkte armaturen ner i vattnet.... det som var surt var att det var sidan där drivdonen sitter....rampen är en äldre ATI med 6x80W. idag när jag skulle testa om det hade torkat, så går jordfelsbrytaren.... dock så går inte strömmen när jag startar fläkten (en egen kontakt)!förslag på vad jag ska göra? ringa försäkringsbolaget? Citera
snickarn Postat 4 oktober 2011 Postat 4 oktober 2011 ja ring försäkrings bolaget . så länge du har allriskförsäkring eller liknande så borde du kunna få ut en ny Citera
addeanstad Postat 4 oktober 2011 Postat 4 oktober 2011 har du öppnat och kollat så det verkligen är torrt i rampen? annars går det ju att torka med en hårfön. Citera
Sune Postat 4 oktober 2011 Postat 4 oktober 2011 Spola rampen med sötvatten eller ännu hellre alkohol typ isopropanol för att "tvätta" bort saltet. Har allting redan torkat ifrån igår så är det nog bara att skriva upp det på "drulle kontot" och ringa försäkringsbolaget.Mvh Danne Citera
nike83 Postat 4 oktober 2011 Författare Postat 4 oktober 2011 ska testa med hårfönen i morgon! sååååå jävla surt! kostar 10papp för en ny. drivdon kostar 700kr styck, så det känns som det billigaste alternativet!jag har dock drulleförsäkring, men frågan är om hur mycket jobb de är att få ut några ynka kronor? Citera
Sune Postat 4 oktober 2011 Postat 4 oktober 2011 Jag skulle ställa den i duschen och bara vräka på!!! Det är ingen idé att köra hårtork imorgon då det förmodligen redan är för sent idag.. Det fungerar på mobiltelefoner som legat i saltvatten att tvätta med isopropanol och metodiskt skölja bort saltet. Men jag tror din ramp är död tyvärr Citera
Vargklo Postat 4 oktober 2011 Postat 4 oktober 2011 Jag jobbar på försäkringsbolag. Detta är ett solklart drullefall, dvs "plötslig ofrivillig händelse". Du har kanske en tusenlapp i självrisk. Ring och berätta vad som hänt, så tar försäkringsbolaget det vidare. Citera
addeanstad Postat 4 oktober 2011 Postat 4 oktober 2011 mer vatten på rampen kan ju skada den mer än att göra nytta med.men kolla med försäkringsbolaget innan du gör ngt mer Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.