Gå till innehåll

Peters första saltäventyr


Hiper

Rekommenderade inlägg

Beslutet är taget, och idag började shoppandet. Ett Aquel ReefMax 60 är beställt, och kommer nästa vecka. När jag ändå var i butiken så passade jag på att köpa lite salt, sand och en saltmätare för att slippa bära så mycket när jag hämtar mitt reefmax. Jag handlade på Bioted Marin, vilket är den trevligaste butik alla kategorier jag någonsin varit i.

Jag skall i denna tråd försöka att föra bok över projektet hade jag tänkt. Med och motgångar, samt åtgärder. Och kanske om man har tur, så får man lite feedback.

Bild på mina inköp, föga intressant. Men jag ville prova om det funkade :)

32751860.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tackar tackar. Akvariet är nu på plats och fyllt med osmosvatten. Nästa steg blir att få igång tekniken och blanda salt. Möbeln är rejält förankrad i betongväggen bakom för att säkerställla att 9 kilos klunsen till höger inte välter skiten.

post-6072-1446892311914_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar tackar. Akvariet är nu på plats och fyllt med osmosvatten. Nästa steg blir att få igång tekniken och blanda salt. Möbeln är rejält förankrad i betongväggen bakom för att säkerställla att 9 kilos klunsen till höger inte välter skiten.

[ATTACH=CONFIG]63999[/ATTACH]

Välkommen till gänget!

Det var mig en tjock kisse ;)

Intressant att många av oss fiskägare har katter, vilka inte är direkt kompisar i naturen om man säger som så.

Här är en bild på min Katt, Busan.

post-5764-14468923120445_thumb.jpg

post-5764-14468923120052_thumb.jpg

post-5764-14468923120238_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...