Gå till innehåll

Krabba


zacke

Rekommenderade inlägg

Hittade denna snygging i sumpen igår kväll.

Den hade tagit sig ned i sista facket i sumpen men var borta igen idag.

Någon som känner igen modellen? rätt snygg sak på runt 4 cm över skalet.

Såg även en vit/genomskinlig, ca tre cm lång, räka som försvann snabbt in under pumpen.

post-741-14468923139597_thumb.jpg

post-741-1446892313922_thumb.jpg

post-741-144689231394_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var den i sista facket i sumpen igår, men är borta idag? Riktigt bra på att gömma sig med andra ord. :)

Kan tyvärr inte hjälpa till med ID på denna, men snygg var den.

Kan som kuriosa tillägga att jag en gång i tiden hade en sötvattenskrabba som klättrade ut ur karet och den hittade jag torr som fnöske bakom katternas låda i köket, ca 10m från karet när jag städade där. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja, jag var mäkta förvånad då det endast är pumpen att gömma sig vid, och där går det inte att gömma sig. Så jag gissar att han lyckats klättra upp för antingen slangen och ur sumpen, eller tillbaka över avrinniningen till mer gästvänlig miljö.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Denna är i den sista sumpen som är mörklagd och enbart innehåller LS, så någon direkt skada lär den inte göra.

Har en rätt stor teddy bear - Hairy crab (Pilumnus vespertilio) post-741-14468923144635_thumb.jpg i första sumpen som är liknande setup utan eget ljus och bara LS. De är ju bara roliga att få syn på ibland, men jag föredrar att de är i de okänsliga sumparna med ordentliga kanter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...