masterofpuppets Postat 5 november 2011 Postat 5 november 2011 hej jag har haft jätte problem me alger tills för 1.5 månader sen!! började me å fylla på kalkvatten å böt 10 % vatten 1 gång i veckan ! har ett 1000 liters kar ! nu har jag inga alger alls ! va påväg å lägga ner ! men killarna på triton sa att jag skulle fylla på kalkvatten för det binder fosfater !! :-) Citera
masterofpuppets Postat 5 november 2011 Postat 5 november 2011 fyller på en halv liter kalkvatten varje dag !! Citera
Tedd Postat 5 november 2011 Författare Postat 5 november 2011 fyller på en halv liter kalkvatten varje dag !!Tack för tipset! Jag har börjat överta kriget till min fördel nu. Där är 2 små fläckar kvar, men både trådalger och det brun/gula algerna har försvunnit. Om det beror på att karet har börjat mogna eller om det är det nya filter materialet det berodde på kan jag inte svara på, men troligast är det nog filtermaterialet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.