Gå till innehåll

Reefscape foam


rickard598

Rekommenderade inlägg

Gör som jag gjorde så löser det sig. Om du vill göra en bakgrund så köp revkeramik från Tyskland och foga samman allt med skummet. Kan bli snyggt. Jag har aldrig provat skummet men ja tror att det kan bli ganska så snyggt om man har en pensel och punkterar det så mn inte får den släta bubelytan..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får nog bli så att jag i samband med flytten av sten gör bakgrunden kanske 1-2 dagar och sedan har dom stenar jag sätter ihop med skummet med handdukar över sig som är fuktiga med saltvatten så ska den stenen klara sig. 1-2 dagar borde den klara sig blötlagd i riktigt blöta handdukar tycker jag! Revkeramik är ett alternativ, men man får inte som riktiga "fragghyllorna" då, eller har jag missförstått det? Håller just nu på och tillverkar osmosvatten för fulla muggar, verkar va bra värden på vattnet då tds metern mäter 144 in och 000 ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Revkeramik brukar resultera i höga silikatvärden vill jag minnas, det finns t.o.m paket med removers etc som är till för folk som köpt revkeramik.

Det finns några på forumet som kör keramik, dom kan kanske bidra lite med hur det gått för dom...

Om jag skulle välja keramik så skulle jag nog köra hela vägen isåfall för att få ut så mycket som möjligt (estetiskt sett).

Dvs hela bakgrundsmoduler och öar/pelare som man sen ympar med LS.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...