redrobjem Postat 12 november 2011 Postat 12 november 2011 Funkar silicatfilter utan osmos? Alltså om man kopplar på den direkt på kranen och låter den sakta filtrera kranvattnet blir man av med silicatet i kranvattnet då? Citera
Laggeman Postat 12 november 2011 Postat 12 november 2011 Inget jag testat, men rent spontant skulle jag säga ja. Citera
-=Mr_B=- Postat 12 november 2011 Postat 12 november 2011 Frågan är väll vad mer än silikat som fastnar. Med andra ord, hur länge kan man använda filtermassan innan den är mättad, och värdelös.B! Citera
Benighted Postat 12 november 2011 Postat 12 november 2011 Tror det blir en dyr affär, vet inte exakt vilka ämnen den binder upp men är nog en hel del då fungerar genom att binda joniserade ämnen, så det torde förbrukas snabbt... Citera
redrobjem Postat 12 november 2011 Författare Postat 12 november 2011 Nu har jag filtrerat kranvattnet genom ett silicatfilter med nytt filtermedia med ett väldigt långsamt flöde men jag har samma nivå som innan filtrering alltså på 1,2 mg/l någon som kan fatta varför jag kör med JBL´s test. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.