Fluval_Robban Postat 15 november 2011 Dela Postat 15 november 2011 Nu behöver jag verkligen hjälp av er proffs...Går i tankarna att skaffa en sump till mitt Fluval Edge 25l Nano Reef, delvis för att det är roligt att bygga men också för att få upp vattenvolymen på detta redan lilla kar, Har byggt en pelare (92x30x30cm) med dörr som karet står på så min fråga är:Är det möjligt att ha en sump i så liten skala (ca 20l)? lämplig skummare och returpump till så små sumpar (gärna kvalite´s saker) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hanst Postat 15 november 2011 Dela Postat 15 november 2011 Hej Robert,Titta i min projekttråd så ser du hur jag har löst sumpproblemet i mitt lilla kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 15 november 2011 Författare Dela Postat 15 november 2011 Ah nice, men hade tänkt att försöka hålla mig till en sump hehe:) Vad använde du för ytavrinning? Fösöker hitta nån lämplig modell mindre helst en med hävert som hängs över kanten men det finns kanske inte så små? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 15 november 2011 Dela Postat 15 november 2011 Du kan borra där bak och montera på en balkong, sen köra med två rör ner och ett rör upp, så får du det tyst och fint. Du får köra med minsta möjliga rör så klart, men det är nog det enda smidiga sätet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Linnex Postat 15 november 2011 Dela Postat 15 november 2011 Du kan borra där bak och montera på en balkong, sen köra med två rör ner och ett rör upp, så får du det tyst och fint. Du får köra med minsta möjliga rör så klart, men det är nog det enda smidiga sätet.Har du någon länk till färdig lösning/balkong?Jag har funderingar att göra liknande lösning till mitt hörnakvarium som har "fasat" hörn. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 15 november 2011 Dela Postat 15 november 2011 Har du någon länk till färdig lösning/balkong?Jag har funderingar att göra liknande lösning till mitt hörnakvarium som har "fasat" hörn.Kolla in Mannes kub, har har gjort så på den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sardellen Postat 15 november 2011 Dela Postat 15 november 2011 Jag har gjort det på mitt hörnkar. / sardellenHar du någon länk till färdig lösning/balkong?Jag har funderingar att göra liknande lösning till mitt hörnakvarium som har "fasat" hörn. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hanst Postat 15 november 2011 Dela Postat 15 november 2011 Vad använde du för ytavrinning? Titta på näst sista bilden som jag la upp så ser du hur den ser ut. Det kommer nog upp nya bilder i kväll när jag får dit de sista rördelarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 16 november 2011 Författare Dela Postat 16 november 2011 Ok tack! Så här blir mitt nu, kopierat dig lite hehe köpte dock ett färdigt designskåp i vit pianolack med rätt mått (90x30x35cm)Dags att också börja dra rör... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.