Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Synd på Salariasen, vill minnas att den var helt grotesk i storlek. :)

Kul att du föll för frestelsen, så länge den nu klarar sig så tror jag att det var helt rätt val i ditt fall.

Salariasen var grotesk.. Men absolut ett trevligt tillskott då den hade koll på omgivningen. Hoppas på kirurgen.. Men vet inte åt vilket håll det lutar just nu.

Med vänlig hälsning, Manne

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?yno44l

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du inget uvc du kan koppla in?

Vore synd att förlora en så fin kirurg.

Har ett 20w Deltec liggande.. Ska kolla in fisken nu ikväll o se om det går att avgöra vilket håll det går på för den..

Hoppas på att fisken reder ut det på egen hand..

Vet inte om ett 20w uvc har någon gigantisk effekt i 900 liter vatten..

Med vänlig hälsning, Manne

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?e1kblh

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har hårdgranskat karet idag.. Ingen kirurg synlig hur jag än försöker.. Inte ens vid matning... Räknar sen som Gonner nu tyvärr.. Köpt i lördags.. Borta idag.. Lite tråkigt tyvärr...

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du kollat i boxarna och bakom/under karet ifall den hoppat?

Japp.. Kollat överallt.. Kan jag tycka.. Även båda karen under.. Ifall den lyckats ta sig ner dit.. Ingen lycka någonstans..

Kollade pumparna med så den inte låg tillplattad mot ett insug.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Gjort ett vattenbyte på 80 liter för att boosta upp värdena lite.

Annars händer det inte så mycket. Fick i en knapp fragg från träffen igår hos Larry i Växjö..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Min minsta mussla gick hädan.. Tomt skal idag.. Notera, köp inga små igen.. O glöm nu inte detta hur frestande det än är.......

Dagens nöje, blanda 75 liter balling så nu är dunkarna på topp igen.. Inkl spårämnen.

Även dunkat i 25liter till osmos facket.. Så där gick varenda droppe osmos i huset.. Men det droppar i tvättstugan..

Tycker tillväxten står lite still igen..

Har blandat ihop lite VÄS för en liten testdosering någon enstaka vecka. Se om det kan göra något positivt i karet.

Frågan är, kan man ha öppen flaska för auto dosering av detta ??

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter lite diskuterande både här på guiden och med Micke i sjöbo så har jag nu kört igång VäS på kanal 4 på ghlen.. Började för ett antal dagar sen med 3ml/dygn men har nu ökat dosen till 1ml/100 liter vatten , satt 4 doseringar med 2ml på varje gång.

Inser att min blandade skvätt räcker inte speciellt länge , så det blir till o plocka mer från förådet ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad är fördelen med VÄS mot bara vodka? Hur blandar man?

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

Jag fick ett enkelt recept från Micke, 4dl vodka , 1 dl ättika , 5 tsk socker.. Blanda på..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Morgonens nöje:

Bytt 100 liter vatten i karet..

VÄSen verkar göra att karet går i rätt riktning när det gäller stenkorallerna.. Iprincip alla ljusnat lite o har klara zoner av tillväxt.. Vilket är kul...

Nu ska det "bara" hållas så...

Var en sväng igår i diverse butiker, fick inte hem något alls till detta karet, känns som alla butiker bara har trist sortiment just nu.. Inget udda alls... Eller så har man blivit för petig..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör stenhårt på 1ml/100 liter, så kör 8ml om dagen.. Med den dosen så räcker min nya blandning ca 30 dagar.. Sånt gillar jag..

Med vänlig hälsning, Manne

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?pbeknm

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kul att läsa att du också gillar receptet. Det gör verkligen susen i mitt kar, märker du stora förändringar på dina acroporor och montiporor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att läsa att du också gillar receptet. Det gör verkligen susen i mitt kar, märker du stora förändringar på dina acroporor och montiporor?

Har bara någon enstaka acro.. Dom växer, min tricolor skiftar över i väldigt fin färg. Montisarna vet jag inte om det har påverkat något.. Men dom växer iaf.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...