Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Nu får det f""@@@n snart vara nog med elände för dig o lagge, ja måste säga att ni båda har ett väldigt stabilt intresse för hobbyn för att inte kasta i handduken.

Starka helt enkelt.

Man får se till kostnaden för andra hobbys som lockar, samt WAF för dessa, då vinner saltet med hästlängder. :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har varit lite för mycket problem på kort tid för dig. :(

Tycker synd om dig!

Finns en del motgångar just nu.. Men biter ihop.. Saltet ska inte vara lätt.. Eller hur?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu får det f""@@@n snart vara nog med elände för dig o lagge, ja måste säga att ni båda har ett väldigt stabilt intresse för hobbyn för att inte kasta i handduken.

Starka helt enkelt.

Det är uppförsbacke just nu.. Men tuggar vidare.. Hade allt varit enkelt.. Då hade det inte varit kul.. Fast man kan ju behöva lite inspiration i dessa tider..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har hört så lär det bli en hel del inspiration framåt hösten. ;)

Vill du låna en UV-kamera så har jag just köpt ett nytt batteri till vår och laddat den med ett 4GB kort så du kan få mycket bilder med hem...

Vi kan se.. Min system ska med iaf..

Först ska vi fokusera på vår kommande semester, så den inte går till spillo..

Med vänlig hälsning, Manne

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?2lqvaa

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt med scolymian Manne, men dog det vävnad på den redan efter en dag halvt nedgrävd?

Kollade nu på morgonen. Den var inte uppblåst men såg ändå bättre ut nu än igår. Det såg verkligen ut som rent vitt skelett som var framme igår.. Känns som den skulle behöva matas rejält ett tag för att få till sitt forna jag. Frågan är med vad..

Med vänlig hälsning, Manne

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?ulxskv

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Fick lånat ett aggregat för att driva mina LEDs igen..

Så nu går rampen igen som den ska med några svårigheter att få igång den igen.. Felet var jorden som strulade till signalen , vilket gav ett disco flimmer i rampen.. Men nu funkar det igen.. Min egen Nätdel kommer när den kommer, ingen fara just nu.. Känns bra.

Tackar för lånet T!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kvällens sena nöje.. Punktmatat dom flesta LPSer i karet.. , ser redan idag skillnad på min gröna montipora ang Kalcium kloriden i påfyllnads vattnet.. , en klar nyans av tillväxtring på korallen, känns bra.. nu får jag hoppas resten kommer igång också.. Det är ju kul om korallerna kommer igång på allvar i tillväxten igen.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Då semestern påbörjades idag efter kl 1. , så fick man möjlighet till ett besök i den "lokala" salt butiken.. Lite frysfoder samt en LPS och sist och minst en derasa mussla.. Är svag för dessa musslor.. Tyvärr...

Har ingen bild på musslan.. Då blå ljuset sabbar bilden totalt.. Dock en taskig bild på LPSen tagen med ipaden. En bubbel koral.

d57202cd-4458-beae.jpg

http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=597+321+477&pcatid=477 för mer info.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lägger själv ofta några timmar i veckan på och besöka salthandlare här i närheten men har aldrig sett dig. Var ligger din "lokala" handlare?

Kristianstad zoologiska dvs, ca 25minuter med bil för mig.. Närmare än så blir det inte.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Strax över mini får jag säga.. Återigen får man hoppas att den växer sig stark.. O inte tynar bort på kort tid.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Okej, vi får hoppas på det bästa. Min derasa ha växt på bra i förhållande till mina maxima så får hoppas din gör det med.

/André

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?glibb2

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kristianstad zoologiska dvs, ca 25minuter med bil för mig.. Närmare än så blir det inte.

Med vänlig hälsning, Manne

Ok, där har jag faktiskt aldrig varit. Är det bra? Får kanske planera in ett stopp där nästa gång man åker förbi...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, där har jag faktiskt aldrig varit. Är det bra? Får kanske planera in ett stopp där nästa gång man åker förbi...

Butiken är som dom flesta andra saltis butiker, man måste tajma in besöket efter sändningarna.. Om man ska hitta godbitar.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kontroll mätt Ca nu på morgonen , orkat upp i 400 nu.. Så det är på rätt väg nu.. Ska göra lite fler mätningar vid ett senare tillfälle har jag tänkt.. Nu är det ju semester, så tiden ska väl finnas till det nu.. Hoppas jag....

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

någon bild på mina musslor.. väldigt svårt o få till vettiga bilder på dom blå..

första bilden är den nya minin som förhoppningsvis blir stor o fin på lite sikt.

post-3404-14468925992472_thumb.jpg

post-3404-14468925992926_thumb.jpg

post-3404-14468925993516_thumb.jpg

samt en bild på gårdagens inköp av en LPS.

post-3404-14468925993835_thumb.jpg

mvh Manne

post-3404-14468925992261_thumb.jpg

post-3404-14468925992708_thumb.jpg

post-3404-1446892599324_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...