Dykaren Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 Tittade igenom gamla dykbilder från Cebu och tänkte dela med mig av lite roliga bilder... Kan ni hitta fisken på de här bilderna? Blandad svårighet... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 Det är bara på första och 3e bilden jag faktiskt inte kan se nån, lite osäker på första kan eventuellt se en där men inte säker, 3e bilden gör det bara ont i skallen å titta på hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 Har problem med tredje bilden-popcorn- Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 Är det den lilla nästan mitt i på tredje? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 på den tredje tycker jag mig se en bläckfisk till höger... det blåa i mitten går smallt under hela botten tvärs över så tror inte det är något djur Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 Den fjärde bilden har den absolut fräckaste fisken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 Det är trean jag inte fixar. Sitter och letar efter en Ghost pipefish eller nån sorts Pygmé Sjöhäst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 17 november 2011 Författare Dela Postat 17 november 2011 Trean är svår! Kan till och med erkänna att jag inte förstod varför dykguiden tjatade om just den gorgonian... den såg ju likadan ut som en massa andra. Jag såg själv inte **** förrän jag kollade igenom bilderna efter dyket. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 Hittar inte fisken på 1 eller 3.. Eller kan det vara ett öga man ser i mitten av bilden på första? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 17 november 2011 Författare Dela Postat 17 november 2011 Hittar inte fisken på 1 eller 3.. Eller kan det vara ett öga man ser i mitten av bilden på första?Ettan har egentligen mest imponerande kamouflage... Trean är bra kamouflerad, men väldigt väldigt liten också... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vandal Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 Ettan ser ut som nån paddfisk, trean, liten sjöhäst... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wassberg Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 Vilka fina och skojiga dykbilder! Trean var svårast. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 17 november 2011 Dela Postat 17 november 2011 Fantastiska bilder, och vilka makalösa djur, några av dem fick man verkligen en känsla av "hidden in plain sight" när man väl såg dem.... Hade inga problem med 3:an, men ettan var en killer, först när jag hittat firren på 5:an som jag kunde återgå till 1:an och se den, fortfarande är jag helt begeistrad över hur väl kamouflerade dem är... 4:an tittade jag en bra stund på letandes efter nån liten fisk... sure, liten fisk som gömmer sig i en håla... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 18 november 2011 Dela Postat 18 november 2011 Trean är cool men svår med sån här liten bild. har ju sett den på helskärm så vet sedan innan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 18 november 2011 Dela Postat 18 november 2011 Ok, här är vad jag hittat, pygmésjöhästen är riktigt bra, men inte lika bra som den vi såg nu när vi var på Bali, den hade exakt samma färg som gorgonian den satt i. Om jag nu inte gissat fel här så klart! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 18 november 2011 Dela Postat 18 november 2011 Laggeman kan du ta en annan färg på pennan till trean då jag har defekt färgseende och inte kan hitta den med säkerhet.Gärna grov svart.Tack Dykarn, kul bilder att titta på.MVH/Glenn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 18 november 2011 Författare Dela Postat 18 november 2011 Alldeles rätt Jimmy... om det nu inte finns fler gömda fiskar där. Men det tror jag inte.Är det ngn mer som liknande bilder så fyll gärna på..... lite rolig sysselsättning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 18 november 2011 Dela Postat 18 november 2011 Laggeman kan du ta en annan färg på pennan till trean då jag har defekt färgseende och inte kan hitta den med säkerhet.Gärna grov svart.Tack Dykarn, kul bilder att titta på.MVH/GlennFör dig Glenn: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 18 november 2011 Dela Postat 18 november 2011 För dig Glenn:[ATTACH=CONFIG]66112[/ATTACH]Tack. Om djur i havet har lika svårt för vissa färger som jag kommer den lilla krabaten bli väldigt gammal,har svårt att se den fast den är markerad:smiley20: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 18 november 2011 Dela Postat 18 november 2011 Alldeles rätt Jimmy... om det nu inte finns fler gömda fiskar där. Men det tror jag inte.Är det ngn mer som liknande bilder så fyll gärna på..... lite rolig sysselsättning.Inte lika bra kamouflerade, men dock: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LINO Postat 18 november 2011 Dela Postat 18 november 2011 När och var, var du på Cebu?Nyfiken då jag jobbade där -99... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 18 november 2011 Författare Dela Postat 18 november 2011 När och var, var du på Cebu?Nyfiken då jag jobbade där -99... Jag var där 2007. Bodde i Moalboal och stortrivdes! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bygert Postat 19 november 2011 Dela Postat 19 november 2011 Eländigt besvärliga bilder.... Mer sånt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias L Postat 19 november 2011 Dela Postat 19 november 2011 Inbillar mig att jag ser en trumpetfisk bakom gorgonian på bild 3. Kan det stämma? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 19 november 2011 Författare Dela Postat 19 november 2011 Inbillar mig att jag ser en trumpetfisk bakom gorgonian på bild 3. Kan det stämma?Inget jag själv la märke till i så fall. Jag har lagt upp bilden i mer högupplöst version här:http://www.drakfisken.se/bilder/47.jpg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.