Postat 17 november 201113 år Tittade igenom gamla dykbilder från Cebu och tänkte dela med mig av lite roliga bilder... Kan ni hitta fisken på de här bilderna? Blandad svårighet...
Postat 17 november 201113 år Det är bara på första och 3e bilden jag faktiskt inte kan se nån, lite osäker på första kan eventuellt se en där men inte säker, 3e bilden gör det bara ont i skallen å titta på hehe
Postat 17 november 201113 år på den tredje tycker jag mig se en bläckfisk till höger... det blåa i mitten går smallt under hela botten tvärs över så tror inte det är något djur
Postat 17 november 201113 år Det är trean jag inte fixar. Sitter och letar efter en Ghost pipefish eller nån sorts Pygmé Sjöhäst.
Postat 17 november 201113 år Författare Trean är svår! Kan till och med erkänna att jag inte förstod varför dykguiden tjatade om just den gorgonian... den såg ju likadan ut som en massa andra. Jag såg själv inte **** förrän jag kollade igenom bilderna efter dyket.
Postat 17 november 201113 år Hittar inte fisken på 1 eller 3.. Eller kan det vara ett öga man ser i mitten av bilden på första?
Postat 17 november 201113 år Författare Hittar inte fisken på 1 eller 3.. Eller kan det vara ett öga man ser i mitten av bilden på första?Ettan har egentligen mest imponerande kamouflage... Trean är bra kamouflerad, men väldigt väldigt liten också...
Postat 17 november 201113 år Fantastiska bilder, och vilka makalösa djur, några av dem fick man verkligen en känsla av "hidden in plain sight" när man väl såg dem.... Hade inga problem med 3:an, men ettan var en killer, först när jag hittat firren på 5:an som jag kunde återgå till 1:an och se den, fortfarande är jag helt begeistrad över hur väl kamouflerade dem är... 4:an tittade jag en bra stund på letandes efter nån liten fisk... sure, liten fisk som gömmer sig i en håla...
Postat 18 november 201113 år Trean är cool men svår med sån här liten bild. har ju sett den på helskärm så vet sedan innan
Postat 18 november 201113 år Ok, här är vad jag hittat, pygmésjöhästen är riktigt bra, men inte lika bra som den vi såg nu när vi var på Bali, den hade exakt samma färg som gorgonian den satt i. Om jag nu inte gissat fel här så klart!
Postat 18 november 201113 år Laggeman kan du ta en annan färg på pennan till trean då jag har defekt färgseende och inte kan hitta den med säkerhet.Gärna grov svart.Tack Dykarn, kul bilder att titta på.MVH/Glenn
Postat 18 november 201113 år Författare Alldeles rätt Jimmy... om det nu inte finns fler gömda fiskar där. Men det tror jag inte.Är det ngn mer som liknande bilder så fyll gärna på..... lite rolig sysselsättning.
Postat 18 november 201113 år Laggeman kan du ta en annan färg på pennan till trean då jag har defekt färgseende och inte kan hitta den med säkerhet.Gärna grov svart.Tack Dykarn, kul bilder att titta på.MVH/GlennFör dig Glenn:
Postat 18 november 201113 år För dig Glenn:[ATTACH=CONFIG]66112[/ATTACH]Tack. Om djur i havet har lika svårt för vissa färger som jag kommer den lilla krabaten bli väldigt gammal,har svårt att se den fast den är markerad:smiley20:
Postat 18 november 201113 år Alldeles rätt Jimmy... om det nu inte finns fler gömda fiskar där. Men det tror jag inte.Är det ngn mer som liknande bilder så fyll gärna på..... lite rolig sysselsättning.Inte lika bra kamouflerade, men dock:
Postat 18 november 201113 år Författare När och var, var du på Cebu?Nyfiken då jag jobbade där -99... Jag var där 2007. Bodde i Moalboal och stortrivdes!
Postat 19 november 201113 år Inbillar mig att jag ser en trumpetfisk bakom gorgonian på bild 3. Kan det stämma?
Postat 19 november 201113 år Författare Inbillar mig att jag ser en trumpetfisk bakom gorgonian på bild 3. Kan det stämma?Inget jag själv la märke till i så fall. Jag har lagt upp bilden i mer högupplöst version här:http://www.drakfisken.se/bilder/47.jpg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.