hans Postat 21 november 2011 Dela Postat 21 november 2011 Vet någon vad detta är samt vad för krav mm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 21 november 2011 Dela Postat 21 november 2011 Vart är bilden ifrån? Ser nästan ut som någon variant av pyamaskardinal.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Twiq Postat 21 november 2011 Dela Postat 21 november 2011 Tror att det kan vara en ung Diploprion bifasciatum. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hans Postat 21 november 2011 Författare Dela Postat 21 november 2011 Har letat lite men hitter ej någon bild med dom långa fenorna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 21 november 2011 Dela Postat 21 november 2011 Det bör vara en juvenil Lipogramma om jag minns rätt. Omöjlig att få tag i den storleken om jag har rätt på art.Jag har sett den i en odlingsblogg eller nättidning för några veckor sedan. Ny odlingsframgång på kommersiellt akvarium eller odling.(Det kan ha varit Atlantis akvarium i N.Y). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 21 november 2011 Dela Postat 21 november 2011 Det bör vara en juvenil Lipogramma om jag minns rätt. Med den kroppsformen?MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 21 november 2011 Dela Postat 21 november 2011 Jag tror Stig tänker på den här posten på Reefbuildershttp://reefbuilders.com/2011/11/11/captive-bred-liopropoma/.... men jag är tveksam om det är samma art. Finns likheter med de långa trådarna men borde de inte ha försvunnit på en så pass stor fisk som på Hans bild? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 21 november 2011 Dela Postat 21 november 2011 Rätt Hans! Nu när jag ser bilden är jag mer tveksam. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 Bilden med långa fenor i artikeln på Reefbuilders är en larv - Hans bild visar ett yngel eller vuxen fisk. Vart är bilden tagen?MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Twiq Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 http://www.nano-reef.com/forums/lofiversion/index.php/t220636.html Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ove.P Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 Ungfiskar/larver av Diploprion bifasciatum har dessa långa "fenor" http://si-pddr.si.edu/dspace/bitstream/10088/12836/1/vz_91_Baldwin_Johnson_Diploprion.pdf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hans Postat 11 april 2012 Författare Dela Postat 11 april 2012 Litet sent svar. Men ni har rätt vad det var. Efter 2v tappa den dom långa spröten. Och nu är det en tradig abborre typ.När jag startar mitt nya akvarium får den ej följa med. Då åker den till akvariet på jobbmed nya kompisar. Den vill äta allt som den kan. Så ej någon fisk jag kan rekomodera för någon. Om ni vill ha något som är midre än den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.