Tomacee83 Postat 3 december 2011 Dela Postat 3 december 2011 Idag fick en av mina clowner lite svara prickar. Granskar mina fiskar varje dag så jag vet att den inte hade det igår.Är det nån som vet vad det kan bero på? Eller vad det är? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 3 december 2011 Dela Postat 3 december 2011 Black ich?Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 3 december 2011 Dela Postat 3 december 2011 Sötvattensdopp ska tydligen ta död på parasiternaSent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 3 december 2011 Författare Dela Postat 3 december 2011 Fast det verkar inte klia på fisken. Den är som vanligt. Och vad jag har läst så ska den skrapa sig mot ytor om det är black ich. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 3 december 2011 Dela Postat 3 december 2011 Avvakta och se om det ökar - mekaniska skador kan ibland ge upphov till svarta fläckar efter någon dag.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan.mag Postat 3 december 2011 Dela Postat 3 december 2011 har för mig att färgad mat kan ge upphov till svartafläckar men detta e på söt vatten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 4 december 2011 Dela Postat 4 december 2011 har för mig att färgad mat kan ge upphov till svartafläckar men detta e på söt vattenDet stämmer och eftersom det är en fråga om hormoner och färgämnen så är det ingen skillnad på sött och salt troligtvis.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 4 december 2011 Dela Postat 4 december 2011 Nu när ni nämner det så var det nog så för mig. När jag gav pellets till clovnerna så hade dom näatan jämt svarta prickar. Och nu när jag bara matar frysfoder så har dom inte haft det på jätte länge vad jag kan minnas. Men det kan också bero på att jag sålde min ephyllia.Dom kliade sig inte heller nånting utan mådde väldigt bra trots sina svarta fläckar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 4 december 2011 Dela Postat 4 december 2011 Spirulina kan ge sotfläckar,, iallafall i sött vatten. O som Lasse säger så kanske det även gäller i salt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 4 december 2011 Författare Dela Postat 4 december 2011 Jag har varvat med frys och torrfoder i ett år men har aldrig sett detta. Men ja avvaktar och ser hur det utvecklar sig. Fisken mår toppen iallafall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.