Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Idag fick en av mina clowner lite svara prickar. Granskar mina fiskar varje dag så jag vet att den inte hade det igår.

Är det nån som vet vad det kan bero på? Eller vad det är?

post-5454-14468923705222_thumb.jpg

Postat
  • Författare

Fast det verkar inte klia på fisken. Den är som vanligt. Och vad jag har läst så ska den skrapa sig mot ytor om det är black ich.

Postat

Avvakta och se om det ökar - mekaniska skador kan ibland ge upphov till svarta fläckar efter någon dag.

MVH Lasse

Postat
har för mig att färgad mat kan ge upphov till svartafläckar men detta e på söt vatten

Det stämmer och eftersom det är en fråga om hormoner och färgämnen så är det ingen skillnad på sött och salt troligtvis.

MVH Lasse

Postat

Nu när ni nämner det så var det nog så för mig. När jag gav pellets till clovnerna så hade dom näatan jämt svarta prickar. Och nu när jag bara matar frysfoder så har dom inte haft det på jätte länge vad jag kan minnas. Men det kan också bero på att jag sålde min ephyllia.Dom kliade sig inte heller nånting utan mådde väldigt bra trots sina svarta fläckar.

Postat

Spirulina kan ge sotfläckar,, iallafall i sött vatten. O som Lasse säger så kanske det även gäller i salt.

Postat
  • Författare

Jag har varvat med frys och torrfoder i ett år men har aldrig sett detta. Men ja avvaktar och ser hur det utvecklar sig. Fisken mår toppen iallafall.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.