Postat 21 februari 200520 år jag vet att dykaren har ett sådant å det är bra han är nöjd det är bra drag i dom
Postat 22 februari 200520 år Författare nu har jag beställt ett iaf. hoppas att man blir av med lite alger nu då.
Postat 22 februari 200520 år Renar och tar bort oönskade (i o f även önskade) ämnen från kranvattnet.Även jag väntar på min aqualight osmos. Tror de skulle komma in i slutet av veckan.
Postat 23 februari 200520 år Författare jag tog ett 285liters , det skilde så lite i pris..någon som vet hur många liter man kan rena innan filtret är kass??
Postat 23 februari 200520 år svårt att säga men det är ganska mycket man få mäta vattnet emellanåt så får man reda på om osmosen är dålig
Postat 23 februari 200520 år kommer inte ihåg riktigt men man kan mäta mikrocimens så får man reda på om membranet är dåligt tror det är konduktiviteten man mäter det kan dom göra i div labb.Finns en del gamla trådar i ämnet har jag för mig
Postat 23 februari 200520 år Du borde kunna få hjälp med det i din akvarieaffär. Akvariekällan här i Växjö gjorde det och jag skulle vara mycket förvånad om du inte skulle få det mätt på Akvarielagret eller Korallrevet.
Postat 24 februari 200520 år Författare ok ? är ledningsförmågan (konduktiviteten) noll i osmosvatten eller?
Postat 24 februari 200520 år En bra osmos brukar visa mellan 6 och 10 uS/cm med växjövatten 180 uS in. Att det inte blir bättre beror på att vattnet tar upp koldioxid ur luften.
Postat 24 februari 200520 år Jag testade kranvattnet och osmosvatten ur min AquaLight Osmos.Kranvattnet låg på lite drygt 200 microsiemensOsmosvattnet låg på 3,7 microsiemens.
Postat 24 februari 200520 år Det gäller att vara snabb innan kolsyran tas upp!Jag har aldrig mätt under 6 fast då har vattnet stått i timmar.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.