Gå till innehåll

Liatölpens RSM


krille 55

Rekommenderade inlägg

Då står fraggarna på hyllan efter gbg-träffen. orkar inte limma i kväll. inser att det blir svårt att få plats med dom. har en goniopora som tar stor plats. skulle nog försöka bli av med den till förmån för sps:er. nån som är sugen? får väl lägga upp en annons. Gbg var som vanligt trevligt. alltid kul att träffa andra insnöade typer. ni ska ha tack för en trevlig eftermiddag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu har jag bytt 25 liter vatten och skrapat rutorna. dessutom limmat upp fraggarna från gbg. fick flytta och gallra en del av det som fanns för att få plats med det nya. Börjar bli rejält trångt nu. får nog införa köpstopp. inget nytt utan att ta bort nåt gammalt. får se om jag kan ta lite bilder i morgon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä större blir det inte. Man får välja noga vad man sätter i istället. Har gjort en komplett mätning i kväll och det ser bra ut.

Kh 8,3

Ca 420

Mg 1320

K 370

No3 5

Po4 0,03

Jod 0,06

Salt 1,026

Kaliumhalten stiger sakta så det ser bra ut. Får se om det får nån effekt på färg och tillväxt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då är man hemma igen efter en helg med mycke saltvattensnack. Efter gårkvällens whiskyprovning går det väl lite på halvfart men ikola gordan och jarre64 hade ju över 40 mil hem till karlstad och jag har ju bara 11 hem från skummeslöv. Vi va och kollade på ett kar utanför båstad som en polsk kille har. Han har det i källaren med ett separat sumprum och alla rör nerlagda i golvet. En bild på baljan. Riktigt fint. Tyvärr har han ingen tråd härpost-6211-14468931521858_thumb.jpg Dessutom hämtade ikola nytt kar. Det va ju det som va huvudmåler med resan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...