Gå till innehåll

Liatölpens RSM


krille 55

Rekommenderade inlägg

Då är man hemma igen efter en helg med mycke saltvattensnack. Efter gårkvällens whiskyprovning går det väl lite på halvfart men ikola gordan och jarre64 hade ju över 40 mil hem till karlstad och jag har ju bara 11 hem från skummeslöv. Vi va och kollade på ett kar utanför båstad som en polsk kille har. Han har det i källaren med ett separat sumprum och alla rör nerlagda i golvet. En bild på baljan. Riktigt fint. Tyvärr har han ingen tråd här[ATTACH=CONFIG]105894[/ATTACH] Dessutom hämtade ikola nytt kar. Det va ju det som va huvudmåler med resan

Vackert! Gillar komponeringen av koraller och dess färger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit och hämtat ett 800w bensindrivet elverk i kväll. Har kopplat in det och provkört i kväll. Allt fungerar som det ska. Bara att starta i morgon innan jag går och lägger mej. Skönt att få göra detta under kontrollerade former. Nu vet man att man har en backup om det blir ett akut strömavbrott nån gång

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Har gjort ett komplett vattentest i kväll. Ka 410, Kh 7,7, Ca440, Mg 1320, jod ca 0,03. Så långt allt bra men salthalt 1,027, No3 10 och Po4 0,1 va väl inte optimalt. Har matat rätt mycke senaste veckan även korallerna så är väl det som gör det. Har red sea no3 po4-x hemma. får väl använda det lite försiktigt och se om det blir nån bättring. Har även börjat druvsockerdoppa en lps som inte har velat visa sin bästa sida. får se om det har nån effekt. Har gjort det två kvällar nu. Kan väl inte säga att jag ser nån större skillnad än. Ska även sänka salthalten lite långsamt ner till 1,025 där det alltid har legat

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har sockerdoppat LPS:en för tredje gången i kväll. tycker den verkar lite mer uppblåst nu än när jag började. dock får jag den inte att ta nån mat. Nån som har nåt tips där. På tal om mat så bjuder företaget hela nattskiftet på julmiddag kl tolv i natt i personalmatsalen. Första gången jag äter julmat mitt i natten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gratis är ju alltid gott krille ;)

Jo så är det

Nu har man vaknat upp till 17 dars julledighet. Hoppas jag kan hämta kar och benställning till det nya projektet under helgen. Är rätt sugen nu på att få igång det- Har precis blandat trettio liter balling och bytt från fem till tioliters dunkar. trångt men det fick plats

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...