Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

startade upp mitt första saltvattens kar idag.. känns mäkta gott. det har varit ett par mödosamma dagar med väntande på osmos vattnet.. tar ju gör lång tid att få ihop till 200L, speciellt när man har sten ståendes i ett kar brevé o bara väntar på att få simma runt i det större karet, men iallafall nu e det uppstartat o det ända som ska införskaffas nu är en MH, UV-C och kanske en Ozon men är inte helt säker på att jag vill köra med det än, kanske skaffa någon typ av våg simulering men har inte bestämt mig för vilken typ jag vill köra med än.

bilder kommer inom kort.. måste bara skaffa en kamera först

Postat

hmm har skaffat kig ett problem.. har lite alger på några av stenarna (caulerpa) men den ser inte helt frisk ut.. typ den e grön o så men kantnött på sina ställen o vill nu inte att den ska rötna i akvariet, så borde jag ta ur o tvätta stenen lite eller kan man klara sig ändå ? imorron så får jag låna en polares kamera o kan fixa bilder på stenen så kan kanske någon lite mer kunnig hjälpa mig. vill inte att det ska så snett nu när man väl har startat..

Postat

Lugn, bara lugn. Litet Caulerpa är bra att ha i uppstarten. Den Caulerpa som dött hos mig har blivit genomskinlig först.

Välkommen i gängetsmiley20.gif

Postat

den e typ brun/grå i topparna.. så tror inte att den kommer att växa på längden något mer :(

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.