Gå till innehåll

Ny finns det ingen återvändo


Guest HK_Akvarie

Rekommenderade inlägg

Guest HK_Akvarie

startade upp mitt första saltvattens kar idag.. känns mäkta gott. det har varit ett par mödosamma dagar med väntande på osmos vattnet.. tar ju gör lång tid att få ihop till 200L, speciellt när man har sten ståendes i ett kar brevé o bara väntar på att få simma runt i det större karet, men iallafall nu e det uppstartat o det ända som ska införskaffas nu är en MH, UV-C och kanske en Ozon men är inte helt säker på att jag vill köra med det än, kanske skaffa någon typ av våg simulering men har inte bestämt mig för vilken typ jag vill köra med än.

bilder kommer inom kort.. måste bara skaffa en kamera först

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest HK_Akvarie

hmm har skaffat kig ett problem.. har lite alger på några av stenarna (caulerpa) men den ser inte helt frisk ut.. typ den e grön o så men kantnött på sina ställen o vill nu inte att den ska rötna i akvariet, så borde jag ta ur o tvätta stenen lite eller kan man klara sig ändå ? imorron så får jag låna en polares kamera o kan fixa bilder på stenen så kan kanske någon lite mer kunnig hjälpa mig. vill inte att det ska så snett nu när man väl har startat..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...