Gå till innehåll

saltvatten 48L?


statte

Rekommenderade inlägg

Hejsan, Jag har 2 sötvattensakvarie ett med fiskar och ett med sköldpadda och fisk, jag har ett 6kantig akvarie på 48L, undrar om det ä möjligt att starta upp saltvatten i det? har blivit intresserad av det på sistone, jag är itne så jätte intresserad av så mycket koraller och sånt, men visst är väl alla saltvattensfiskar så coola, har oxå hört att om man inte har så mycket koraller och sånt så är det ganska lättskött?

Om jag skulle starta upp det vad skule jag i så fall behöva till det?? jag kan typ inget om saltvatten så all hjälp är verkligen tacksamt välkommen :). /statte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt råd är att du läser på en hel del om saltvatten först och steg nummer två är att du ser till att lära känna någon som har ett större kar igång som du kan få inkört vatten ifrån löpande för de täta vattenbyten ochäven osmos vatten för att fylla på avdunstat vatten.

Det du annars bör ha till karet är:

Dunkar för saltvatten och osmosvatten, Saltmätare, vattentester för Nitrit, Nitrat, fosfat, Ph, Kh, Amonia, 5-10 kg Levande sten, Skummare, Cirkulations pump500 l/h. Några eremiter och sniglar...och Efter någon månad när du ser att systemet är stabilt så kan du köpa en MYCKET LITEN FISK!

LYCKA TILL!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde av med ungefär 4000 på mitt 32 liters nano. Räkna med 1000:- för testerna t. ex.

Jag har inte räknat med den viktigaste investeringen för den hade jag gjort innan: Böcker!

Om du är osäker på att satsa eller inteläs det här ämnet. Kollaalla trådar några månader tillbaka så ser du hur det varit för oss andra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...