hansson_1985 Postat 23 december 2011 Dela Postat 23 december 2011 Dags att presentera mitt nano kar!Det är ett AquaEl 20 literskar med mycket liten belastning. Har varit igång i 2 månader nu utan några konstigheter. TeknikAkvarium AquaEl 20LBelysning 36w cree DIYEtt litet inerfilterInvånareLS 1 kg +-En terminator krabba som hängde med i stenen2 små gobisar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard598 Postat 23 december 2011 Dela Postat 23 december 2011 Snyggt johan! Är inne lite på ett nano jag med faktiskt, vore kul och prova och kanske bygga någon liten led belysning så man får kläm på hur det fungerar! Kör du med skummare? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 23 december 2011 Författare Dela Postat 23 december 2011 Jag kör utan skummare. Gör stora vattenbyten istället.. 5 liter.. He he. Matar bara med lite reef-paste en gång om dagen. Fiskarna gillar det. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hanst Postat 24 december 2011 Dela Postat 24 december 2011 Trevligt med ett till litet kar här, jag kommer att följa din tråd med spänning Sent from my iPad2 using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 24 december 2011 Dela Postat 24 december 2011 Bra fiskval MVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 24 december 2011 Författare Dela Postat 24 december 2011 Eller hur Lasse.. Det är en trevlig fisk.. Vad matar du din med? Min gillar DD reef paste.. Ska försöka göra om karet lite för att gömma den teknik som finns. Ska göra om led DIY lite också. Vill få din lite mindre och snyggare.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 25 december 2011 Dela Postat 25 december 2011 Mina får artemia och ibland tar den lite pellets (som framförallt är avsedda till räkorna, krabborna och eremiterna)MVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedd Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 Coolt, det var såhär det var tänkt för mig i början. Dock drabbades jag också av sjukdomen "större kar". Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 26 december 2011 Författare Dela Postat 26 december 2011 Coolt, det var såhär det var tänkt för mig i början. Dock drabbades jag också av sjukdomen "större kar".Den sjukdomen går att bota med ett kar på 600l brevid... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 snyggt nano!du bör nog ta bort algerna på euphyllians "stamm". algerna kan tvinga undan vävnaden. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 26 december 2011 Författare Dela Postat 26 december 2011 Tack för tipset med det är ingen fara... När jag hade den i stora karet va den helt full av alger. Inget som påverkade korallen alls negativt.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 Ville bara tipsa eftersom min gorgonia råkade ut för det. Den mår dock bra nu Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg