Björn 530 Postat 25 december 2011 Postat 25 december 2011 Mina kirurger slet ner min klämma hela tiden. Tog bort sugproppen och monterade klämman på en vanlig Eheim upphägningsanordning. komplettera med ett litet plaströr och klämman sitter helt fast. Bifogar bild på upphägningen om någon annan har samma problem och vill fixa lite gör det själv. Citera
loopmannen Postat 25 december 2011 Postat 25 december 2011 Sätter fast mina alger med en gummisnodd på LS eller med en typ påsklämma från biltema funkar kanonbra Citera
Björn 530 Postat 28 december 2011 Författare Postat 28 december 2011 Tack för tipset. Kan vara bra att variera platserna firrarna hittar maten på kanske så skall prova med gummisnodd vid tillfälle. Gör det själv konstruktionen är annars bra för mig som tycker det är skönt att slippa blöta händerna varje gång jag matar med seaweed. Citera
loopmannen Postat 28 december 2011 Postat 28 december 2011 Det är en smart konstruktion som du har där, men jag är ytterst lite tekniker och mera praktiker så jag får oftast hålla mig till de enkla lösningarna Citera
Laggeman Postat 28 december 2011 Postat 28 december 2011 Jag har gjort en annan lösning, jag limmade min på en liten algmagnet så kan man använda den till sitt ursprungliga ändamål också. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.