soft_jonis Postat 25 december 2011 Postat 25 december 2011 Japps, då är det bestält. 1500*600*600 Helglas. Jag har ett 375 nu, och ett rsm 130d innan. Lite info:Armaturer: Maxspect Mazarra 3* mP (60w st) + controler. Kommer prova först om det räcker med tre armaturer, annars blir det en fjärde.Skummare: Deltec mc 500 ( moddad)Ats algi skimmer. 4*26 kompaktlysrördeltec aktivt kol reaktorOzon: sander 100mg/hDoserpumpar: Babyfish 3ch Ghl profilux 4ch streamer: 2st Vortech Mp40w 2st Seio Prop 1500Cirk pump: Eheim 1262ca150kg LSAllt för nu. Alllt är bestät och betalt eller redan på platts.
soft_jonis Postat 9 januari 2012 Författare Postat 9 januari 2012 Möbeln byggd. Skall målas vit invändigt och utvändigt.
soft_jonis Postat 9 januari 2012 Författare Postat 9 januari 2012 Skall beställa en mazarra enhet till, tre var för lite.
totto Postat 9 januari 2012 Postat 9 januari 2012 Det ser stabilt ut, kommer nog bli bra det här!mvh/thomas
soft_jonis Postat 9 januari 2012 Författare Postat 9 januari 2012 Lite inspiration från ditt bygge:). blir dock inget hål i väggen tyvär, blir för begränsad med aquascape´n.
totto Postat 9 januari 2012 Postat 9 januari 2012 Vad kul att det har gett dig inspiration(:.Jo det är klart, men det kan vara kul att kunna se ett kar ifrån båda långsidorna, blir som att ha två akvarium;)mvh/Thomas
soft_jonis Postat 9 januari 2012 Författare Postat 9 januari 2012 Jag grubblar fortfarande på om jag skall göra det, karet har inte anlänt än, så jag har några veckor på mig än att bestämma mig. Men som sagt lutar det åt att inte göra det.
soft_jonis Postat 24 januari 2012 Författare Postat 24 januari 2012 två veckor kvar till lerverans av karet ( förhoppningsvis den 7/2)Möbeln är klar, luckor är köpta och 4v.vu är satta. Mycket nöjd med möbelsnickeriet. blir dock inte roligt att flytta över fisk, koraller & dyl med tanke på att jag ska ha samma teknik. Funderar på att sätta upp ett 100l kar, fylla över vatten, sätta en doppvärmare och streamerpump, och flytta över det mesta dit, därefter flytta all teknik till nya karet, koppla i allt i lugn och ro, fylla på vatten och fixa scapen, sen flytta hem allt levande.
herrGreen Postat 24 januari 2012 Postat 24 januari 2012 Om du gör allt under en dag borde ett par större hinkar räcka, men har du ett akvarium som står och står så använd det. Bänken ser riktigt snygg ut!
cheva Postat 24 januari 2012 Postat 24 januari 2012 jonathan jag har kar så du kan låna så du slipper stressa
soft_jonis Postat 24 januari 2012 Författare Postat 24 januari 2012 Om du gör allt under en dag borde ett par större hinkar räcka, men har du ett akvarium som står och står så använd det. Bänken ser riktigt snygg ut!Tack! jo, jag har ett 100liters stående.
soft_jonis Postat 24 januari 2012 Författare Postat 24 januari 2012 jonathan jag har kar så du kan låna så du slipper stressa Tack Denny, men jag tror det ska räcka med karet jag har . Men du vet att jag hör av mig om de är nogot .Tack!
soft_jonis Postat 9 februari 2012 Författare Postat 9 februari 2012 Äntligen! Pvc delar kommer idag från Triton, kommer koppla ihop det mesta i helgen. Ska börja bygga bakgrund på fred (imrn) Tänkte frigolitflak slammat med betong.
soft_jonis Postat 9 februari 2012 Författare Postat 9 februari 2012 Hålet i luckan skall bort, det är gammalt.
soft_jonis Postat 11 februari 2012 Författare Postat 11 februari 2012 Husqvarna is the shit! Nwe, lite ploj, Starkaste maskinen var Fein. Sjukt grym maskin.
soft_jonis Postat 11 februari 2012 Författare Postat 11 februari 2012 Passa på när frugan är på "tjej kväll".
rickard598 Postat 11 februari 2012 Postat 11 februari 2012 Hur ska du fästa frigoliten? Du har tänkt på dess lyftkraft? Jag använde reefscape foam, ca 1,5 tub till 30kg ls och den flöt hur lätt som helst, behövdes ca 7kg till för att få den att sjunka! Tänkte bara så det där inte lyfter och river ner revet sen. Med vänlig hälsning, Rickard
soft_jonis Postat 11 februari 2012 Författare Postat 11 februari 2012 Hur ska du fästa frigoliten? Du har tänkt på dess lyftkraft? Jag använde reefscape foam, ca 1,5 tub till 30kg ls och den flöt hur lätt som helst, behövdes ca 7kg till för att få den att sjunka! Tänkte bara så det där inte lyfter och river ner revet sen. Med vänlig hälsning, RickardDet har jag tänkt på. Hela härligheten skall puttsas med bruk, plus att flaket är extremt komprimerat med värmepistol.
rickard598 Postat 11 februari 2012 Postat 11 februari 2012 Ok, men som jag skrev den mängd foam jag hade kanske är 1/3 av din frigolit, även om den är komprimerad så har den fruktansvärd lyftkraft, vad ska du putsa den med? Jag fick silikona fast min bakgrund för att den skulle sitta. Inte skoj om det lyfter och har ner en sten så du spräcker en ruta.
soft_jonis Postat 11 februari 2012 Författare Postat 11 februari 2012 Ok, men som jag skrev den mängd foam jag hade kanske är 1/3 av din frigolit, även om den är komprimerad så har den fruktansvärd lyftkraft, vad ska du putsa den med? Jag fick silikona fast min bakgrund för att den skulle sitta. Inte skoj om det lyfter och har ner en sten så du spräcker en ruta. Kommer fästa med silikon. Putsa med "koralbruk". Bruk som inte inehåller skadliga ämnen för revet. (vet ej om det är vanligt putsbruk)Jag kommer köra systemet nån vecka utan sten för att "tvätta ur" bakgrunden från skit. Den är desutom delad i tre delar.
soft_jonis Postat 11 februari 2012 Författare Postat 11 februari 2012 Det kommer bli över fettJa, jag är nöjd:)
Rekommenderade inlägg