Gå till innehåll

540 helglas + 200 sump


soft_jonis

Rekommenderade inlägg

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Haha, jag trodde först det var grovsalt du blandat i cementen. :)

Ser riktigt bra ut! Kommer bli kanon sen när kalkalger växer över det.

Nädå, dålig planering i fotot bara:) Tack! Värmer fint med bekräftelse i saltvärlden:)

Ska limmas på kammar på boxen imrn och fyllas på fredag med sötvatten för tvätt och systemkoll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du tror inte att det kan vara pH-värdet som spökar? Med tanke på att du har så mycket cement i karet menar jag. Hur lång tid från det att du fyllde det tills du stoppade i fisken gick det? Tråikgt i vilket fall som helst! I övrigt ser det riktigt br au.

Förstod jag dig rätt när du skrev att du inte hade någon vanlig tankgenomföring utan endast rören och sen dragit silikon runt dessa?

Är du inte rädd att silikonen ska släppa från PVC'n och du får läckage där?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du tror inte att det kan vara pH-värdet som spökar? Med tanke på att du har så mycket cement i karet menar jag. Hur lång tid från det att du fyllde det tills du stoppade i fisken gick det? Tråikgt i vilket fall som helst! I övrigt ser det riktigt br au.

Förstod jag dig rätt när du skrev att du inte hade någon vanlig tankgenomföring utan endast rören och sen dragit silikon runt dessa?

Är du inte rädd att silikonen ska släppa från PVC'n och du får läckage där?

allt va ok innan jag släppte in fisken, några graders temp skilnad dock, kunde inte hålla alla fiskar i inkört kar under flytt, blev för stor chock tyvär. Rören, tja du har rätt där, men, alltid ett 'men", det är stabilt, Riktigt stabilt, kom å titta vett ja! finns säkert lite att byta:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt tråkigt att höra att du förlorat så mycket fisk. Ditt kar är verkligen snyggt och jag ser att skummaren kommit på plats. Har haft samma funderingar som Lagge. Jag hade nog inte sovit helt lugnt utan skruvanslutning i genomförningarna.

Såg inte ditt svar förrän efteråt. Är inte så snabb på att skriva på mobilen :-)

Ändrat av Sardellen
Missade fg inlägg
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trist med fisken :(

Annars ett imponerande bygge.

Säger samma som tidigare skribenter, genomföring till rören.

Det handlar inte om silikonet släpper utan när, förr eller senare kommer det börja läcka där då silikon fäster dåligt på pvc.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...