Laggeman Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 Haha, jag trodde först det var grovsalt du blandat i cementen. Ser riktigt bra ut! Kommer bli kanon sen när kalkalger växer över det.
soft_jonis Postat 7 mars 2012 Författare Postat 7 mars 2012 Haha, jag trodde först det var grovsalt du blandat i cementen. Ser riktigt bra ut! Kommer bli kanon sen när kalkalger växer över det.Nädå, dålig planering i fotot bara:) Tack! Värmer fint med bekräftelse i saltvärlden:)Ska limmas på kammar på boxen imrn och fyllas på fredag med sötvatten för tvätt och systemkoll.
soft_jonis Postat 7 mars 2012 Författare Postat 7 mars 2012 snyggt kan man säga mer Thx mannen! Värmer!
a.nilson Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 Snyggt! När ligger planen för att det skall vara igång?
knabbuziak Postat 8 mars 2012 Postat 8 mars 2012 Åh så läckert! Vågar du säga hur lång tid hålen tog?Du har fått till det fantastisk bra tycker jag! Ser dessutom ännu bättre ut i verkligheten! Säg till när det bjuds på en visning ;-)Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
knabbuziak Postat 8 mars 2012 Postat 8 mars 2012 Skulle du inte ha större? Eller var det nån annan stans?Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
soft_jonis Postat 8 mars 2012 Författare Postat 8 mars 2012 jo, men jag skippar att sätta gängade genomföringar och trär igenom rören direkt och tätar med silikon från båda hållen. 32mm ist för 45
soft_jonis Postat 8 mars 2012 Författare Postat 8 mars 2012 jag har fyllt hela karet m sötvatten, för att tvätta ur bakgrunden ordentligt, ska nu tömmas, sköljas och ikväll flytta in levande sten, belysningen, sump och teknik.Allt levande ligger i två karantänkar för tillfället.
soft_jonis Postat 8 mars 2012 Författare Postat 8 mars 2012 Väntar fortfarande på en till mazarra P, strul med leveranser tydligen...
soft_jonis Postat 9 mars 2012 Författare Postat 9 mars 2012 Karet är fyllt, all sten på platts, en gul kirurg har dött av stress, likaså en damsel, gulfenad "blå djävul" , min zebrazoma ligger också pyrt till tyvär, mycke röra att byta kar...
ThomasL Postat 9 mars 2012 Postat 9 mars 2012 Vilket skit med fiskarna Hoppas att allt annat klarar sig bättre och att det inte blir för mkt nyinkörning.Lycka till
knabbuziak Postat 9 mars 2012 Postat 9 mars 2012 Usch va surt! Hur långt har du kvar innan det blir dags för att sätta ner fiskarna i nya karet?Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
soft_jonis Postat 9 mars 2012 Författare Postat 9 mars 2012 Inatt hände de värsta i fiskväg... Sohallen låg på golvet....zebrazoman på botten och en till damsel... Tot 5 fiskar....suck. Men resten är vackert.
knabbuziak Postat 9 mars 2012 Postat 9 mars 2012 Ooooh! Dags att våldgästa snart! Hehe... Du får säga till när det är dags! Ser ju mycket fint ut!Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Laggeman Postat 9 mars 2012 Postat 9 mars 2012 Du tror inte att det kan vara pH-värdet som spökar? Med tanke på att du har så mycket cement i karet menar jag. Hur lång tid från det att du fyllde det tills du stoppade i fisken gick det? Tråikgt i vilket fall som helst! I övrigt ser det riktigt br au.Förstod jag dig rätt när du skrev att du inte hade någon vanlig tankgenomföring utan endast rören och sen dragit silikon runt dessa?Är du inte rädd att silikonen ska släppa från PVC'n och du får läckage där?
soft_jonis Postat 9 mars 2012 Författare Postat 9 mars 2012 Ooooh! Dags att våldgästa snart! Hehe... Du får säga till när det är dags! Ser ju mycket fint ut!Sent from my GT-I9100 using Tapatalkbara att slå en pling innan så sätter jag på kaffet:)
soft_jonis Postat 9 mars 2012 Författare Postat 9 mars 2012 Du tror inte att det kan vara pH-värdet som spökar? Med tanke på att du har så mycket cement i karet menar jag. Hur lång tid från det att du fyllde det tills du stoppade i fisken gick det? Tråikgt i vilket fall som helst! I övrigt ser det riktigt br au.Förstod jag dig rätt när du skrev att du inte hade någon vanlig tankgenomföring utan endast rören och sen dragit silikon runt dessa?Är du inte rädd att silikonen ska släppa från PVC'n och du får läckage där?allt va ok innan jag släppte in fisken, några graders temp skilnad dock, kunde inte hålla alla fiskar i inkört kar under flytt, blev för stor chock tyvär. Rören, tja du har rätt där, men, alltid ett 'men", det är stabilt, Riktigt stabilt, kom å titta vett ja! finns säkert lite att byta:)
Sardellen Postat 9 mars 2012 Postat 9 mars 2012 (ändrat) Riktigt tråkigt att höra att du förlorat så mycket fisk. Ditt kar är verkligen snyggt och jag ser att skummaren kommit på plats. Har haft samma funderingar som Lagge. Jag hade nog inte sovit helt lugnt utan skruvanslutning i genomförningarna.Såg inte ditt svar förrän efteråt. Är inte så snabb på att skriva på mobilen :-) Ändrat 9 mars 2012 av Sardellen Missade fg inlägg
DaTrucka Postat 9 mars 2012 Postat 9 mars 2012 Trist med fisken Annars ett imponerande bygge.Säger samma som tidigare skribenter, genomföring till rören.Det handlar inte om silikonet släpper utan när, förr eller senare kommer det börja läcka där då silikon fäster dåligt på pvc.
Rekommenderade inlägg