Guest HK_Akvarie Postat 25 februari 2005 Postat 25 februari 2005 här är mitt kar... efter 1vecka från uppstarten. har inte hållit i en kamera speciellt mycket i mitt liv som ni kanske ser hade inte heller en manual till denna så bilderna e inte direktbra.har ingen ytavrinning så jag letade upp en gammal filterpump rev ur filtret o monterade den upp och ner, fungerar jättebra ytan var fin på mindre än 20 minuter har också hittat ett par roliga saker på stenen i efterhand nuvet inte vad det är för sort men fin kan den nog bliden sista.. kan det vara en glasros ? o borde jag ta bort den isåfall.
Mattias Postat 25 februari 2005 Postat 25 februari 2005 Stoppa tillbaka filtret i din ytpump, så får du fast smutsen. Så slipper du blåsa ut det i akvariet igen, sådär hade jag oxå i en burk. Men jag ledde vattnet ut i en skummare, och sedan åter till akvariet. Skitsmidigt!
Guest HK_Akvarie Postat 25 februari 2005 Postat 25 februari 2005 ska göra det.. rev mest ut filtret för det var ca 10+år gammalt..
stigigemla Postat 26 februari 2005 Postat 26 februari 2005 Kolla med bilder av glasrosor på nätet. Du har minst en månad på dig innan de börjar dela på sig, så du har gott om tid att kolla så du inte tar livet av några rariteter.
jimmy Postat 26 februari 2005 Postat 26 februari 2005 det jag ser på lilla bilden är en rör mask så den kan du låta vara kvar filtrerar å får i sig mat på det viste ganska rolig att titta på drar i hop sig väldigt fort när det fastnar något i hans (paraply)kom inte på något bätre namn på det
Guest HK_Akvarie Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 för tillfället så har jag bara vanliga t8 rör.. ett osram blue och en philips aquarelle har jag för mig att det andra e.
Daniel Postat 3 mars 2005 Postat 3 mars 2005 snyggt! vad har du för teknik? bara cirulation och skummare än så länge?smidig lösning för ytavrinning.. låter inte den ganska mycket? har inte heller någon sump å installerade en igår..fugerar också bra, men det börjar synas lite väl mycket teknik i karetför min smak... jaja, lycka till med det nya karet!
Guest HK_Akvarie Postat 3 mars 2005 Postat 3 mars 2005 har bara cirkulation o skummare för tillfället... + osmos2 x 1000 liter/h1 x 580 liter /h1 x 300 liter /h som ytavrinning1 x 1000 liter /h till skummarenSander WT 500 skummare.. Osmos Aquatic-Nature 120L / dygn +Silicatfilterska införskaffa mig en MH snart samt en UV-C när jag har fisk, vill inte köra med UV-C under uppkörningsperioden. kommer eventuellt att skaffa en ozonisator också.. ska bara forska lite mer om dom först.
Rekommenderade inlägg