Gå till innehåll

Vilken anemon + Hälsa & behov?


Rohme

Rekommenderade inlägg

Köpte en liten anemon i helgen (se foton) som vandrat runt lite och nu "craschat" i akvariets bakre hörn (där det finns relativt liten cirkulation).

  1. Ser den ut att må bra?
  2. Någon som vet vad det är för anemon (hittade inte någon som liknade när jag skummade igenom reeflex).
  3. Vad för ljusförhällanden trivs den bäst i? Kan det vara så att den gillar lite skuggigare områden (med tanke på att den är vit) och att det kan vara en orsak till att den har vandrat?
  4. Anemoner gillar generellt rätt strömt vatten (eller?), någon som vet hur det är med denna?
  5. Hur bör jag "mata" den? (tips/åsikter/"detta gör jag"/etc)

post-6247-14468924191851_thumb.jpg

Är jättetacksam för alla svar!! ...skulle egentligen inte ha en anemon enligt "planen" men denna var så charmig så efter en veckas fundering beslutade jag mig för att köpa/prova innan jag fyllt upp karet med för "många" koraller som den kan störa/bränna/trakassera...

Notis: Tråden om mitt kar finns här: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?43831-Bjorn-90x40x35-Optiwhite

post-6247-14468924191644_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har haft 1 sådan och den dog tyvärr efter ungefär 2 veckor vägra äta och va allmänt jobbig ! men din ser fin ut och hoppas verkligen den klarar sig dom ska tydligen ha nån bakterie i magen som där om dom inte får tillräkligt med ljus undertransport och kan därför vara svåra att få kvar i liv sa min handlare !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...