Gå till innehåll

Tiger-Räka ?


pegekin

Rekommenderade inlägg

Jag hade en sådan som var väldigt sugen på andra snäckor, svart/gulrandig sak med lite ojämn skalform.

Senare fick jag en liknande fast grå som även den gärna hälsade på hos andra snäckor o tömde dom....

Jag plockade upp den när den satt fastklistrad i öppningen till en annan snäcka, då trodde jag det var en asätare men snäckan den var på var i högsta grad levande.

Det är möjligt att jag misstar mig på den specifika arten men den såg precis ut som en bumbelbee...

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då backar jag upp mina erfarenheter med en saxning från liveaquaria.com...

Though peaceful, keep in mind that the Bumble Bee Snail is a carnivore. If there is insufficient food, the Bumble Bee Snail may feed on other snails in your aquarium or indiscriminately consume polychaetes whether beneficial or the more troublesome bristleworm.

http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=497+526+565&pcatid=565

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då backar jag upp mina erfarenheter med en saxning från liveaquaria.com...

Though peaceful, keep in mind that the Bumble Bee Snail is a carnivore. If there is insufficient food, the Bumble Bee Snail may feed on other snails in your aquarium or indiscriminately consume polychaetes whether beneficial or the more troublesome bristleworm.

http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=497+526+565&pcatid=565

//NiXoN

samma gäller dock väldigt mycket i ett akvarium :), den står ju klassad som peaceful så det är nog inga större problem om du inte matar extremt snålt i ett zeovit akvarium eller liknande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Njaa, det var då jag faktiskt matade betydligt mer än vad jag gör idag så det blir nog inga fler av den sorten för mig.

Om den dessutom inte hittade nog med mat i ett 500 liters så känns det som om den hade behövt rejält med extra mat.

Jag förlorade nämligen snäckor i bra takt innan jag kom på vad som pågick(tror de var så illa som en per dag eller liknande).

Sen bör man ta hänsyn till att den sidan tillhör en butik och det är nog inget säljargument att djuret kan få för sig o käka ens städpatrull.

Sånthär kan vara individbaserat men jag tycker inte den är så "speciell" att den är värd x antal hundralappar i algätare.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...