Majki01 Postat 14 mars 2012 Författare Postat 14 mars 2012 Passar på att hoppa in i skummarfrågan. Näst högsta steget? Finns det olika steg att välja på?Cirkpumpen som ingår är varv reglerbar, så man får ut olika l/h Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Bjoorn Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Jag har sett samma sak på pappas Blenny, med pumpen på fullt blås slutar skummaren skumma nästan helt... Citera
Fredrik.g Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Då får jag ta och titta på min skummare. Gissar på att det sitter en Blue 500 i Blenny precis som i yashat?Man lär sig något nytt varje dag!Cirkpumpen som ingår är varv reglerbar, så man får ut olika l/h Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 14 mars 2012 Författare Postat 14 mars 2012 Då får jag ta och titta på min skummare. Gissar på att det sitter en Blue 500 i Blenny precis som i yashat?Man lär sig något nytt varje dag!Jupp samma skummare i dom båda Men pumpen till skummaren är inte reglerbar . Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Fredrik.g Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Måste ta mig tid till att läsa lite noggrannare nästa gång Jupp samma skummare i dom båda :)Men pumpen till skummaren är inte reglerbar . Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 14 mars 2012 Författare Postat 14 mars 2012 (ändrat) Dubbel post Ändrat 14 mars 2012 av Majki01 Citera
Majki01 Postat 14 mars 2012 Författare Postat 14 mars 2012 (ändrat) Så nu är beställningen gjord på det sista levande som ska i om vi bortser från koraller ,Sent from my iPhone using Tapatalk Ändrat 14 mars 2012 av Majki01 Citera
boegmunk Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Visst kör du slim skim nano Skummaren? Hur upplever du ljudnicån på den jämfört medOrginalskummaren ? Mot vilken vägg i "sumpen" fäster du den? Fick min igår och det bråkar lite för mig. Citera
Majki01 Postat 14 mars 2012 Författare Postat 14 mars 2012 Slim skim låter absolut inget , har store Brorn också och den låter absolut inget heller, jag har den mot baksidan precis mitt emot där vattnet rinner in i "sumpen" Ska man se denna och originalen så är i sådana fall orginalen en traktor utan rör medan slim skim låter som hmm en mus? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Salta katten Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Slim skim låter absolut inget , har store Brorn också och den låter absolut inget heller, jag har den mot baksidan precis mitt emot där vattnet rinner in i "sumpen" Ska man se denna och originalen så är i sådana fall orginalen en traktor utan rör medan slim skim låter som hmm en mus? Sent from my iPhone using TapatalkSkummt får jag säga, tycker min orginalskummare inte låter nått märkbart. Då får jag sitta med örat in till glaset och ha knäpp tyst i resten av huset om den ska höras. Citera
Salta katten Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Det beror på? Har du btn eller nått annat som gör att inloppet till "sumpen" inte är lika öppet som orginalt? Eller har du bara den svarte skivan ? Så inloppet är fritt? Jag har i fronten 1.5 cm från vattnet till Kanten på glaset och pumpen på näst högsta steget, då fungerade skummaren klockrent, jag har inget för orginal galert i "ryggskivan"Sent from my iPhone using TapatalkNoppe, jag kör bara med orginalskivan. Citera
Majki01 Postat 14 mars 2012 Författare Postat 14 mars 2012 Skummt får jag säga, tycker min orginalskummare inte låter nått märkbart. Då får jag sitta med örat in till glaset och ha knäpp tyst i resten av huset om den ska höras.Nu va det orginalen mot slim skim bara då låter orginalen högt Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
boegmunk Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Okej. Min låter betydligt mer än originalet. Trist, men får väl försöka rengöra den igen eller ngt. Citera
Majki01 Postat 15 mars 2012 Författare Postat 15 mars 2012 Så här har jag min skummare,Av någon anledning så vibrerar pumpen mer beroende på hur man har ström sladden om den är vikt osv hur man har böjt den precis vid pumpen osv. Vad heter den algen som klär allt brunt när ljuset är på, direkt det blir mörkt så börjar den försvinna tills ljuset kommer igen? Någon som vet? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 15 mars 2012 Författare Postat 15 mars 2012 Kiselalger kanske?Dom är otroligt dryga, sandvändande stjärnan byter plats typ 1 gång om dagen så den gör ju ingen nytta, snäckorna äter på allt annat än sanden och nass snäckorna håller sig också i ett hörn, finns det något effektivt som gillar dessa alger? Borren äter ju dom men bara på revpelaren och stenen han går inte ner i sanden Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 15 mars 2012 Postat 15 mars 2012 "sanderemiter"? vissa kallar dom "ögonen på skaft eremiter". dom lever i sanden och är duktiga på att vända sanden. dock ganska ovanliga.triton säljer någon art som endast är på sanden. Citera
Floppo Postat 15 mars 2012 Postat 15 mars 2012 Kolla in "Månsnigel" annars jag. har 2 stycken mkt bättre än nassarius i mina ögon . Citera
danielj75 Postat 15 mars 2012 Postat 15 mars 2012 Kolla in "Månsnigel" annars jag. har 2 stycken mkt bättre än nassarius i mina ögon .Misstänker du menar någon av babylonia sniglarna?En liten varning bara de kan döda andra sniglar. Men de är bättre på att vända om sanden. //Danieljl Citera
Floppo Postat 15 mars 2012 Postat 15 mars 2012 Är osäker på vad dom heter . Vet att dom kallas så bara . Citera
Majki01 Postat 15 mars 2012 Författare Postat 15 mars 2012 49 decibel har jag fått ner mitt kar i, detta är med kylfläkten till ljuset igång, tystare får jag omöjligt det Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 16 mars 2012 Författare Postat 16 mars 2012 Man blir ledsen, man kan inte se in i karet och hela karet är mörk brunt Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 16 mars 2012 Postat 16 mars 2012 Cyano? Har det kommit över natten? Kör du med kol? Citera
Majki01 Postat 16 mars 2012 Författare Postat 16 mars 2012 Det kommer som mest när ljuset är igång sen avtar det när ljuset försvinner, tog ur kolen igår, ska jag slänga i nytt? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.