Gå till innehåll

Micke's Blenny!!!


Majki01

Rekommenderade inlägg

Så jag gör varje lördag morgon ;) är man endå uppe med tuppen vid 5-6 pga en son så kan man lika bra leka med akvariet , har jag tur så har dom blivit helt fria fram tills Göteborgs resan så slipper reuben få med sig sådana när den store musslan ska lämnas

Sent from my iPhone using Tapatalk

tackar vi för :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 426
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Kan ej namnen så blir ett foto istället, det va en annan liten fisk som åt, någon sorts fisk som åt sniglar osv i vanliga fall. Denna fisken växer säkert ur mitt kar, men det löser jag då.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fanns det några andra lämpade nano fiskar i butiken?

Tjena, just nu va där inte så mycket nano , han har några jäkligt snygga dragonets hemma, se bild tidigare i tråden :)

Men han får leverans på torsdag :)

Zoogiganten :)

Testade lite av h2o pastan idag, den enda som hittar klumpen är räkan haha

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cool borre. Intressant och ekonomiskt att man kan plocka maskrosor åt den också :) "Foder: Alger, Maskros, Norialger"

Haha ja jag läste det :P,

Blir sonen glad när han fått en ny kanin haha

Men jag skulle tippa på att det är en översättnings miss :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cool borre. Intressant och ekonomiskt att man kan plocka maskrosor åt den också :) "Foder: Alger, Maskros, Norialger"

Värt att påpeka att det är maskrosblad och inte blommor som gäller. Och det rådet känns lite föråldrat. Tidigare rådde man ofta att mata med landbaserade väster såsom Broccoli, sallad och dylikt. Näringsinnehåller är dock inte det allra bästa för marina fiskar och det finns numera en uppsjö med utmärkta foder med högt innehåll av marina vegetabilier. Så maskros känns inte så där hett ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena, just nu va där inte så mycket nano , han har några jäkligt snygga dragonets hemma, se bild tidigare i tråden :)

Men han får leverans på torsdag :)

Zoogiganten :)

Testade lite av h2o pastan idag, den enda som hittar klumpen är räkan haha

Sent from my iPhone using Tapatalk

har upplevt att fiskar sällan går på HTO pastan om man klibbar fast det på glaset. Fungerar super om man trycker fast en klump på en sten eller liknande dock :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har upplevt att fiskar sällan går på HTO pastan om man klibbar fast det på glaset. Fungerar super om man trycker fast en klump på en sten eller liknande dock :)

Jag märkte det nu:) jag avvaktar med pastan fram tills jag har fler "sim" fiskar och inte bara botten levande, all annan foder jag kör äter alla djuren :) kör h2o lps foder, reef pearls , tropic marin PRO coral phyton, samt att jag rätt ofta blandar i lite frusen artemia i detta :)

..

Måste också säga att det blev en jäkla skillnad på alla lps:er med detta ljuset, hoppas inte det blir så bra så jag blir tvungen att köra med balling :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Salifert magnesium test?? steg 6 hold the syringe with the tip facing upward and read the position of the upper end of the black syringe..

men vilken räknar dom som den upper?? den som är lägst när man håller den med "nålen" neråt eller? alltså den smale svaret ringen eller den tjocke svarte ringen? :S

För i steg 4 när man ska fylla den lille sprutan så säger dom fil until the lower end of the black syringe.. och det är den smale.. så blir inte haj på om dom menar att den är den "upper" när man håller sprutan upp och ner?? så det är den ringen man också ska läsa av på sen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena, just nu va där inte så mycket nano , han har några jäkligt snygga dragonets hemma, se bild tidigare i tråden :)

Men han får leverans på torsdag :)

Zoogiganten :)

Testade lite av h2o pastan idag, den enda som hittar klumpen är räkan haha

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag brukar trycka fast en bit Reef Paste på rutan i mitt kar, det är främst filfisken, papegojfisken och clownhonan som tar direkt från klumpen, mina räkor tar det som kommer med vattnet då de inte simmar upp så högt upp längs glaset. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Salifert magnesium test?? steg 6 hold the syringe with the tip facing upward and read the position of the upper end of the black syringe..

men vilken räknar dom som den upper?? den som är lägst när man håller den med "nålen" neråt eller? alltså den smale svaret ringen eller den tjocke svarte ringen? :S

För i steg 4 när man ska fylla den lille sprutan så säger dom fil until the lower end of the black syringe.. och det är den smale.. så blir inte haj på om dom menar att den är den "upper" när man håller sprutan upp och ner?? så det är den ringen man också ska läsa av på sen?

Du läser av mot samma del hela tiden, oavsett vilken del du mäter efter.

Eftersom du vänder på sprutan upp-och-ner så blir den delen som varit neråt tidigare nu den delen som är uppåt. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanon då är mitt mg 1230 lite lågt ,

Vad kan gå fel när det är lite lågt?

En fråga ang min"Hammar" euphyllia

Lite då och då så lossnar huvud från den och följer med strömmen,

Precis som den bränner sig själv?

Den är fint utslagen, vad kan detta bero på?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan hjälpa mig?

Precis där "skelett" det hårda huvudet går ut och blir dessa spretiga smala saker, där skrympnar dom smala sakerna ihop och tillslut trillar av? Fler och fler gör så.. Vad kan detta bero på?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också ett blenny, var ska vattenlinjen ligga för att skummaren ska funka optimalt?

Christian

Det beror på? Har du btn eller nått annat som gör att inloppet till "sumpen" inte är lika öppet som orginalt?

Eller har du bara den svarte skivan ? Så inloppet är fritt? :)

Jag har i fronten 1.5 cm från vattnet till Kanten på glaset och pumpen på näst högsta steget, då fungerade skummaren klockrent, jag har inget för orginal galert i "ryggskivan"

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Passar på att hoppa in i skummarfrågan. Näst högsta steget? Finns det olika steg att välja på?

Det beror på? Har du btn eller nått annat som gör att inloppet till "sumpen" inte är lika öppet som orginalt? Eller har du bara den svarte skivan ? Så inloppet är fritt? :) Jag har i fronten 1.5 cm från vattnet till Kanten på glaset och pumpen på näst högsta steget, då fungerade skummaren klockrent, jag har inget för orginal galert i "ryggskivan"Sent from my iPhone using Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...