Piggelin Postat 22 januari 2012 Postat 22 januari 2012 Om man skall ha en liten sump ca 60cm(L) x 60cm( x 40cm(H).Vilket glas skall man ha och vilken tjocklek?Inner väggar i sumpen är det samma? Citera
rickard598 Postat 22 januari 2012 Postat 22 januari 2012 Vad ska du ha för vattennivå där i? Min sump är 94 lång tror jag runt 60 djup och 40 hög, byggd i 6mm glas men hade jag valt hade jag byggt i 8mm glas. Så jag rekommenderar 8mm till mellanväggar kan du ta 6mm! Citera
stigigemla Postat 22 januari 2012 Postat 22 januari 2012 Jag tycker man skall ha minst 6 mm i sumpar. Det är för att det skall tåla lite mer användarfel. Typ man snubblar på en sladd och returpumpen smäller i framrutan. En mellanvägg som brister brukar inte orsaka någon katastrof så där har jag ibland 4 mm. Jag tror också att det blir tystare med ett tjockare glas. Citera
Piggelin Postat 22 januari 2012 Författare Postat 22 januari 2012 Oki najs, kör på 8 mm. Vet inte vilken nivå vattnet kommer ligga på men så mycket vatten som möjligt. I den ena sumpen tänkte jag ha så mycket osmos som möjligt för att slippa klydda så mycket med påfyllning. Har idag en dunk på 25 l och den måste jag fylla på var tredje dag så det måste gå i mer i sumpen.Vet ni på ett ungefär vad man skall betala för glas idag? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.