Yodelking Postat 14 mars 2013 Postat 14 mars 2013 De är kända för att hoppa... Har du kollat runt om och bakom karet? Citera
backstrd Postat 14 mars 2013 Författare Postat 14 mars 2013 Tack för tipsen. Jag har locket kvar så den bör inte kunna hoppa ur, men jag har kollat det också. Jag får väl avvakta och se, om dom dött tycker jag att jag borde ha sett nån av dom inne bland stenarna. Så det kanske är så att dom bara gömmer sig i nån håla. Citera
backstrd Postat 16 mars 2013 Författare Postat 16 mars 2013 Dom är riktigt duktiga på att gömma sig i det mest trånga utrymmet, låt det vara så dyker de säkert upp när du minst anar det.Du hade helt rätt. Idag är båda helt plötsligt tillbaka och simmar omkring framme i akvariet som dom gjorde i början. Lustiga fiskar det där. Citera
backstrd Postat 15 april 2013 Författare Postat 15 april 2013 Jag hittade några bilder i kameran som är lite roligare än mobilbilderna som jag lagt upp hittills. Lite blandat när bilderna är tagna. Citera
backstrd Postat 9 augusti 2013 Författare Postat 9 augusti 2013 Idag köpte jag en maxi-mini anemon. Det är nog hittills det snyggaste jag stoppat i akvariet hittills. Hoppas den sitter kvar där den satt sig nu. Rekommenderas verkligen! Helt klart den bästa färg jag fått i karet för 350 kr. Ska försöka få till lite vettiga bilder snart. /D Citera
backstrd Postat 11 augusti 2013 Författare Postat 11 augusti 2013 Så här ser det ut efter sommaren. Det har kommit lite trådalger som jag ska försöka få bort i höst. Det har blivit lite dåligt med vattenbyten under semestern men har tagit tag i det nu igen./D Citera
backstrd Postat 29 oktober 2013 Författare Postat 29 oktober 2013 Ny skummare inköpt. Men inte till det här akvariet, tanken är att jag ska byta upp mig lite. Har bokat en 65x65x65 kub som jag hoppas kunna hämta snart. Ska bli riktigt kul med lite mer plats. Planen är nu att behålla maxspect rampen och köra den över det nya. /D Citera
backstrd Postat 3 november 2013 Författare Postat 3 november 2013 Resultatet efter provkörning av nya karet i helgen: en läckande genomföring, en ny skummare som låter som en gräsklippare, översvämning i sumpen om returpumpen stannar. Men jag tror att det ska gå att få ordning på alla problem. Ska bli riktigt kul att börja flytta över stenen och korallerna. Men det kommer nog dröja en vecka till. /D Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.