Gå till innehåll

JAD vs RSM??


Fluval_Robban

Rekommenderade inlägg

Har läst en del på nätet om boyu hs 60 (som det heter utomlands) och att det kan bli lite varmt med inbyggd HQI 150w sommartid, men det kanske inte är så farligt, om ett halvår vet vi mer :) Men annars verkar ju JAD ha bättre skummare i paketet än RSM.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Boyu tl-550 heter 128l modellen. Hört att det ev kan finnas 2 versioner av den, en med mh och en med 2st 24w pl-rör(den har jag)

Ing problem med värmen i mitt, temp höll sig runt 25grader utan värmare. När jag bytte till led och tog bort kåpan tappade jag ca 2 grader i vattnet å fick börja med värmare.

Skummaren är väl....funktionsduglig...men inte mycket mer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som man säger kärt barn har många namn:) mitt heter JAD hs-60 denna har en 150W MH som belysning. Men som sagt kunde hetat Boyu också:)

Finns det på 180l men säljs bara i USA tror jag. Sen finns den med två lysrör också som kulin har.

Dogman här i Sverige importerar dessa här i Sverige, vad jag vet.

Mvh Hasse i Braås.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Boyu HS-60 finns i 3 modeler hs60 /hs-60a /hs-60b alla är på 128 lit om man mäter vatten mängden om man mäter yttermåten så blir det ca 180 lit.det som skiljer är att hs-60 har 150w mh a och b har 2x24 w pl rör (a) har skummare medans(B) saknar det. jad hs-60 har vad jag har förståt en annan skummare + någor annat filter för nitrat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tobbe du har så rätt, mailade Boyu och det finns faktiskt fem versioner: HS-60, HS-60A, HS-60B, HS-62 och HS-62A dom två sistnämda med: With intelligent temperature controlling system, automatic exhaust regulator and automatic protecting device of over-current & overheated

Och alla är på 128 liter (vattenvolym):)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...