Aquario Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Hej. ..."Det går bra nu"...(Petter)Hej. Det går verkligen bra för mig i mitt första nano saltkar. Jag har inte mycket i karet för tillfället men de djur som finns är intressanta att studera.Min räka har bytt skinn två ggr inom loppet av tre veckor (andra gången i dag). Och min zebra eremit krabba har bytt för första gången i natt också. Jag har även en röd bent eremit som varit orörd på samma plats i två dygn nu och jag tror den, lik zebra eremiten, kommer snart att ömsa sitt skinn eller skal. Min fråga är ska man lämna kvar det ömsade skalet för att låta djuren äta upp det? Jag tänkte det kanske finns nyttiga proteiner eller kalcium som behövs för att stärka deras nya mjuka skal. Tack på för hand! Citera
StoffeSwe Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Jag brukar låta skalen vara kvar, de bryts ned med tiden. Citera
sophie Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 jaha oj då mina två eldräkor har också ömsat skal men jag tog upp dom. Men då ska jag låta de ligga kvar nästa gång ! Citera
Awa86 Postat 11 februari 2012 Postat 11 februari 2012 Jag brukar låta räkskalen ligga tills min sjöborre (blåmantlad) börjar kamouflera sig med dem då väntar jag tills den är lite högre upp i akvariet och tar då bort det för det ser ju ganska makabert ut. Men annars försvinner det ganska fort alla fall. Citera
Aquario Postat 6 juni 2012 Författare Postat 6 juni 2012 Svaret är Låt ligga kvar för de ätts upp inom någon dag! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.