Gå till innehåll

Låta ömsad skinn ligga kvar eller ej?


Aquario

Rekommenderade inlägg

Hej. ..."Det går bra nu"...(Petter)

Hej. Det går verkligen bra för mig i mitt första nano saltkar. Jag har inte mycket i karet för tillfället men de djur som finns är intressanta att studera.

Min räka har bytt skinn två ggr inom loppet av tre veckor (andra gången i dag). Och min zebra eremit krabba har bytt för första gången i natt också. Jag har även en röd bent eremit som varit orörd på samma plats i två dygn nu och jag tror den, lik zebra eremiten, kommer snart att ömsa sitt skinn eller skal.

Min fråga är ska man lämna kvar det ömsade skalet för att låta djuren äta upp det? Jag tänkte det kanske finns nyttiga proteiner eller kalcium som behövs för att stärka deras nya mjuka skal.

Tack på för hand!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar låta räkskalen ligga tills min sjöborre (blåmantlad) börjar kamouflera sig med dem då väntar jag tills den är lite högre upp i akvariet och tar då bort det för det ser ju ganska makabert ut. Men annars försvinner det ganska fort alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...