Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej! Startade ett fraggkar (ca100L) för ca 1månad sen, ihopkopplat med det stora karet (ca650L) alltså samma vatten.. Ingen sand eller sten i fraggkaret utan bara fraggar på fraggsten. Problemet är att alla rutor, samt botten & fraggstenar blir knallbruna... Stora karet är helt rent!! Har en cirkpump i fraggkaret samt 6X24W T5... nån som vet varför det blir så?? Mvh uffe

Postat

Jag har alltid lite problem när jag byter fraggraster, dom släpper nämligen ifrån sig lite fosfat o annat verkar det som...

Det verkar dock lite konstigt att det endast påverkar fraggkaret, skulle gissat på hela systemet eller inget alls isåfall.

Har du nåt i fraggkaret som äter alger?

//NiXoN

Postat

Har du inget som äter lite alger så brukar nåt börja nåt växa förr eller senare, jag trodde inte jag skulle ha nån vidare algväxt i mitt fraggkar men när min algätaren dog så började det hända grejjer...

//NiXoN

Postat

Kolla det.. och även hur länge står lysrören på i fraggkaret i förhållande till belysningen i det stora?

Antal watt/liter påverkar ganska mycket när det gäller värme och säkert även algtillväxt.

Postat

Jag tycker det känns som om det har med själva ytan att göra, alltså ytan på inredning i karet. Stoppar man ner i ny fraggsten bara i karet så blir det först lite brunalger på den, det verkar som de har lättast att få fäste först.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...