MrRhames Postat 20 februari 2012 Postat 20 februari 2012 (ändrat) HallåDå mina pepparminstsräkor fick för sig att käka upp en polyp på min Euphyllia paradivisa. Så ska dom få flytta in i ett Dymax IQ5 kar på 13lTänkte att dom ska få bo lite flådigt, nu bor dom i en hink.Mvh Benjamin Ändrat 20 februari 2012 av MrRhames
mikoto Postat 1 mars 2012 Postat 1 mars 2012 Mina pepparmintsräkor har med gjort som dina och kalasar gladeligen upp Euphyllia. Men jag är så förtjust i mina räkor att jag inte kunnat slänga ut det utan hoppar LPSen istället.Har du startat igång det här karet nu? Bild isf :-)
MrRhames Postat 17 maj 2012 Författare Postat 17 maj 2012 Hade glömt att jag hade lagt ut bilderna på mitt lilla Dymax IQ5. Det började ju med att mina pepparminstsräkor fick flytta in efter ha terroriserat Euphyllia. Pepparminstsräkor sålde jag en kort tid efter jag satte upp detta kar. Karet har stått tomt, men varit igång med lite levande sten sedan dess. Har försummat karet och nu är det gröna alger på rutan som jag inte får bort med Dymax egna "mini algae scraper". Hur gör jag rent rutorna utan att repa dom. Som jag förstått så är akryl rätt känsligt.
MrRhames Postat 17 maj 2012 Författare Postat 17 maj 2012 Tack för tipset, funka fin fint.Mvh Benjamin
Jan-Erik Postat 17 maj 2012 Postat 17 maj 2012 (ändrat) En kompletering till senaste tipset: använd svamp med vit ovansida, de med grön övansida innehåller oftast slipmedel. Ändrat 17 maj 2012 av Jan-Erik Fel genus på artikel (grammatik)
MrRhames Postat 17 maj 2012 Författare Postat 17 maj 2012 Vilken tur då. Det var precis en sådan svamp med vit ovansida jag använde.
Rekommenderade inlägg