akutmottagning Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 någon som har lägg gärna upp bild!! och vart får man tag på ensådan. Citera
addeanstad Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Vet inte om det här är rätt färg du är ute efter men den är mer lime grön.Köpte den hos lokala handlaren när de precis hade fått tag i två!Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
akutmottagning Postat 24 februari 2012 Författare Postat 24 februari 2012 (ändrat) ja precis men den ser inte väldigt gul ut Ändrat 24 februari 2012 av akutmottagning Citera
addeanstad Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Svårt att få rätt färg med en mobil men jo den är gul i färgen!Den här bilden är mer rättvis i färgenSent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Den där är väl ändå grön och inte gul?Denna är väl mer gul än grön då. Citera
addeanstad Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Är ganska färgblind vad gäller nyanser men den som laggeman visar bild på är gul! Min är nog grönSent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Färgblindhet är inget man ska ta för lätt på, lite tråkigt att inte kunna uppleva alla nyanser! Jag ber om ursäkt ifall du blev förnärmad på något vis, det var inte min mening.Jag har en vän som inte kan se alla nyanser av grönt tex, de hade letat i flera veckor efter en ny cykel till honom och efter lång tid så föll hans val på den som var häftigast iaf (detta är många år sen nu och han var rätt ung. ). När han fick frågan varför det blev just den så sa han då att den var ju coolast, men hade den bara funnits i ljusgrön så hade den varit perfekt! Gissa vilken färg den hade... Citera
addeanstad Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Haha! Nejdå tog inte illa vid:)! Men jag ser självklart att anemonen är grön men finns en viss gul ton i vissa ljus (enlig mig iaf) visste inte att det fanns så gula carpet anemoner som du visade så tänkte att TS kanske menade en sådan som jag har:) men min Carpet är mer grön i blått ljus och i vill ljus mer gul än grön:)Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
akutmottagning Postat 24 februari 2012 Författare Postat 24 februari 2012 har faktiskt sett gul carpet på nätet sen vet man ju aldrig om den är såkallat "färgad".. "allt är ju faktiskt inte sant på internet":) så tänkte jag slänger upp en tråd här finns ju en del antusiaster som säkert tillrättavisar en om det inte fins . Citera
Piraterna Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Ozric hade väl en neongul ute till försäljning för ett tag sedan? Men de är notoriskt svåra att få tag på vad jag har märkt (letar själv efter en blå). Många som säger att de kan ta in men när de väl kommer till kritan så går det inte. Skall beställa en från DO och se om det ger något resultat. Citera
Laggeman Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Såg i Tritons nyhetsbrev att de hade en blå i butiken. Lite långt att köra kanske, men om ni ändå ska dit så... Citera
Bekolsyra Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Man kan experimentera med olika ljus och våglängder för att få den gulare, om man riktar en spot med lite rödare ljus så kan man få den att framstå som mindre grön i det i övrigt blå ljuset. Viss reservation för att den kan bli brun:(-Oskar Citera
Piraterna Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Tack laggeman men vårt projekt är lagt på is så länge som min graviditet strular så det får nog bli till sommaren. Citera
akutmottagning Postat 24 februari 2012 Författare Postat 24 februari 2012 ja en blå hade vatt kanon men även röd men problemet är om man bestället dessa 2 coulörer så är risken överhängande att dett blir den tråkig " blåa eller röda" färgen. Citera
Ozric Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Så såg den ut. Har den inte kvar längre. När den blev tjurig och drog ihop sig gick den mer åt det lime-gröna hållet som bilden här ovan. Numer kör jag med "mini-carpets" (C. tapetum) Citera
addeanstad Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Har slutat mata min så den inte blir ett sånt där monster den växer jävligt fort om man matar den!Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
PBM: Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Min mini Carpet matar jag med Mysis o Artemia 2-3 gånger i veckan. Citera
addeanstad Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Matar ju självklart med det som fiskarna får från frysen, lite tar ju anemonen från det. Annars gav jag den en räka en gång i veckanSent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.