Hawkmoon Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Hejsan.Jag har en ny knappkoloni som skickar ut långa svarta trådar från mitten, munnen?Dessa trådar släpper och sedan drar knappen ihop sig, vad är detta för beteende? normalt eller är något på tok?Jag är ny inom saltvatten så min erfarenhet är liten, har sökt i forumet men inte hittat något.Akvariet har varit igång 1 mån och alla vattenvärden är ok enligt saltvatten for dummies som jag hittade här. Citera
Piraterna Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Mina gör så när de bajsar, sedan drar de ihop sig och tömmer ut allt vatten också. Mina anemoner och LPS:er gör likadant. Citera
Hawkmoon Postat 24 februari 2012 Författare Postat 24 februari 2012 Där ser man, betyder ju att de hittar något att käka, varit lite orolig över det när akvariet är så pass nystartat-Tackar för snabb feedback Citera
DaTrucka Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Mnjo. Det kan även vara att dom spyr ut sina zooxantheller (symbiosalger). Som dom av en eller annan anledning inte behöver längre, kanske trivs dom bra med ljuset dom får.Lläst det i någon bok, kan tyvärr inte minnas vilken. Citera
Hawkmoon Postat 25 februari 2012 Författare Postat 25 februari 2012 Det lät ju intressant, får kolla runt efter lite fakta om det beteendet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.