Gå till innehåll

Övriga tillbehör


JMAONE

Rekommenderade inlägg

Ändkorgarna är aquamedic va? De kan de flesta akvariefirmor ta hem åt dig.

Jag vet faktiskt inte vem tillverkaren är... Undrar om jag hittar den på deras hemsida... ska se över... (Men vill som sagt helst slippa ta hem den från utlandet)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ehhh, ett förslag: Det ser inte så komplicert ut. Ett rör med sågade snitt som du kan själv såga i rör och sedan klistra på topp-korket. Lite pill-jobb att såga ut gallret, men har man tålamod och är försiktigt så borde det gå på en halvtimme att såga ut, slipa och klistra på huvet. Det blir definitivt billigare att köpa en färdig om nu du ska beställa det från utlandet. Rör och en sådan "end cap" finns ju att köpa till billig peng här i Stockholm.

Förresten har du kollat med GeorgFischer här i Älvsjö? (www.georgfischer.se)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ehhh, ett förslag: Det ser inte så komplicert ut. Ett rör med sågade snitt som du kan själv såga i rör och sedan klistra på topp-korket. Lite pill-jobb att såga ut gallret, men har man tålamod och är försiktigt så borde det gå på en halvtimme att såga ut, slipa och klistra på huvet. Det blir definitivt billigare att köpa en färdig om nu du ska beställa det från utlandet. Rör och en sådan "end cap" finns ju att köpa till billig peng här i Stockholm.

Förresten har du kollat med GeorgFischer här i Älvsjö? (www.georgfischer.se)

Helt rätt! Jag köper bara en end-cap sågar lite, så blir det perfekt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

GF hade mjuka PVC-slang som jag fick köpa av. Du kanske borde ta en sväng förbi deras kontor och kolla vad de har. Det går lika bra att ringa och höra med deras säljare också. Köper man över disk så säljer de till privatpersoner också, annars är det bara fakturakunder som handlar från dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stort skall det vara.

Jag kommer sätta dit silmunstycke i PP som används på sugslangar till vattenpumpar.

Ang slangklämma i plast. Kraftigt buntband? Går inte det? Eller syrafast rostfritt?

Jag ska ha ett rör på 50 mm diameter.

Buntband modell superkraftiga... skulle nog fungara. Jag har i och för sig faktiskt inte sett några så kraftiga.

Rostfria slangklämmor... ja det tycker man eheim mfl. borde tillverka.. men icke! Jag har inte hittat några i alla fall...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska ha ett rör på 50 mm diameter.

Buntband modell superkraftiga... skulle nog fungara. Jag har i och för sig faktiskt inte sett några så kraftiga.

Rostfria slangklämmor... ja det tycker man eheim mfl. borde tillverka.. men icke! Jag har inte hittat några i alla fall...

http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=Eq0q121q234q415q424&ic=N&sw=11439

Kan nog bli lite tight med 50 röret. Men kolla hos en järnhandel.

8mm buntband borde väl räcka

http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=Eq0q112q120q31q215q574&ic=N&sw=16755

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...