Gå till innehåll

Gods som försvunnit!!!!


kobbens

Rekommenderade inlägg

Har beställt en UV-lampa för en månad sen i Hong-Kong! Den har försvunnit mellan HK och Sverige! HK Posten skall ha en månd!!!!!!! på sig för att leta vart det tagit vägen!!!!!! Nån annan som haft samma problem? Leverantören tycker att det är OK tidsmässigt!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag väntar på LED-prylar för nästan 700 dollar som jag beställde för en månad sedan. Har också försvunnit mellan HK och SE, efter lite mail fram och tillbaka med säljaren reggade jag en dispute hos Ebay (man kan också göra det hos Paypal) och då blev det mer fart på det hela. Om det då inte löser sig inom tio dagar kan man välja att eskalera ärendet vilket ger pengarna tillbaka i de flesta fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan alltid be att få ett HK nummer.. Skickas det från HK så finns alltid detta nummer, i Sverige är det standard att inte få ett nummer om man inte ber dom skicka det med spår möjlighet, men i HK är set standard att alltid skicka med nummer, man kan inte ens skicka utan det, så be om det och se var det finns, säger dom att nummer inte finns så är det slarv från dom.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går att spåra i HK att det har lämnat landet! Enl säljaren så är det Svenska posten som strulat till det, dom har nu tydligen ställt förfrågan till Sv posten. Jag har senast idag varit i kontakt med Svenska posten om detta. Gjorde en anmälan vid Sv posten för en vecka sedan!

Man kan alltid be att få ett HK nummer.. Skickas det från HK så finns alltid detta nummer, i Sverige är det standard att inte få ett nummer om man inte ber dom skicka det med spår möjlighet, men i HK är set standard att alltid skicka med nummer, man kan inte ens skicka utan det, så be om det och se var det finns, säger dom att nummer inte finns så är det slarv från dom.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det med! Men enl HK post är det lämnat i Sverige! Flygtransport! (Men men jag tror det jag vill!)

Ett HK nummer går att spåra på svenska postens sida med,

Direkt det kommer in i sverige...

Om det inte går på svenska posten så har det inte kommit till Sverige än, vilket betyder att det inte är svenska postens slarv.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:) överrens med dig!!!! Är ännu sjukskriven så man kan säga att jag har haft tid att skriva ett och annat mail till dom där på andra sidan! Å förklarat vad jag tycker o tror ;)....

Jag hade inte köpt det , för direkt paketet kommer in i Sverige så "checkas" det in på terminalen, dom kan själv inte påstå att dom vet att det är lämnat i Sverige efter som spår numret inte säger så.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...