kobbens Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Har beställt en UV-lampa för en månad sen i Hong-Kong! Den har försvunnit mellan HK och Sverige! HK Posten skall ha en månd!!!!!!! på sig för att leta vart det tagit vägen!!!!!! Nån annan som haft samma problem? Leverantören tycker att det är OK tidsmässigt!!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Tyvärr är det väl sånt man kan ha otur att råka ut för när man beställer via Kina, billigare men när det skiter sig så har man inte samma support som hos en svensk återförsäljare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 brukar vara 8-12veckor de skriver innan de gör något tyvärr. har du inget trackingnummer? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Jag väntar på LED-prylar för nästan 700 dollar som jag beställde för en månad sedan. Har också försvunnit mellan HK och SE, efter lite mail fram och tillbaka med säljaren reggade jag en dispute hos Ebay (man kan också göra det hos Paypal) och då blev det mer fart på det hela. Om det då inte löser sig inom tio dagar kan man välja att eskalera ärendet vilket ger pengarna tillbaka i de flesta fall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kobbens Postat 28 februari 2012 Författare Dela Postat 28 februari 2012 Ja det har jag , de påstår nu att det är svenska posten som strulat. Å dom måste ha en månad på sig för att leta!!!! Enl HK post! Har beställt som snabborder! Via ett Känt företag som startar på Fish.......... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Har ibland tagit mig två månader för att få saker från kina. Ta det lugnt bara det kommer nog snart. Ibland även 3 månader... Vissa saker går jättefort, andra långsammare. Beror helt på storlek samt om tullen har extra koll!Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Kan dom spåra sakerna har de ett trackning nummer, be säljaren om den så ser du hur långt den kommit och vart felet ligger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Man kan alltid be att få ett HK nummer.. Skickas det från HK så finns alltid detta nummer, i Sverige är det standard att inte få ett nummer om man inte ber dom skicka det med spår möjlighet, men i HK är set standard att alltid skicka med nummer, man kan inte ens skicka utan det, så be om det och se var det finns, säger dom att nummer inte finns så är det slarv från dom. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kobbens Postat 28 februari 2012 Författare Dela Postat 28 februari 2012 Det går att spåra i HK att det har lämnat landet! Enl säljaren så är det Svenska posten som strulat till det, dom har nu tydligen ställt förfrågan till Sv posten. Jag har senast idag varit i kontakt med Svenska posten om detta. Gjorde en anmälan vid Sv posten för en vecka sedan!Man kan alltid be att få ett HK nummer.. Skickas det från HK så finns alltid detta nummer, i Sverige är det standard att inte få ett nummer om man inte ber dom skicka det med spår möjlighet, men i HK är set standard att alltid skicka med nummer, man kan inte ens skicka utan det, så be om det och se var det finns, säger dom att nummer inte finns så är det slarv från dom. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Ett HK nummer går att spåra på svenska postens sida med,Direkt det kommer in i sverige...Om det inte går på svenska posten så har det inte kommit till Sverige än, vilket betyder att det inte är svenska postens slarv. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kobbens Postat 28 februari 2012 Författare Dela Postat 28 februari 2012 Tycker det med! Men enl HK post är det lämnat i Sverige! Flygtransport! (Men men jag tror det jag vill!)Ett HK nummer går att spåra på svenska postens sida med,Direkt det kommer in i sverige...Om det inte går på svenska posten så har det inte kommit till Sverige än, vilket betyder att det inte är svenska postens slarv. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Jag hade inte köpt det , för direkt paketet kommer in i Sverige så "checkas" det in på terminalen, dom kan själv inte påstå att dom vet att det är lämnat i Sverige efter som spår numret inte säger så. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Michael Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Jag har också beställt uv därifrån. Det är tre veckor sedan, så jag tycker det borde vara dags att det dyker upp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kobbens Postat 28 februari 2012 Författare Dela Postat 28 februari 2012 överrens med dig!!!! Är ännu sjukskriven så man kan säga att jag har haft tid att skriva ett och annat mail till dom där på andra sidan! Å förklarat vad jag tycker o tror ....Jag hade inte köpt det , för direkt paketet kommer in i Sverige så "checkas" det in på terminalen, dom kan själv inte påstå att dom vet att det är lämnat i Sverige efter som spår numret inte säger så. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.