rickard81 Postat 2 mars 2012 Postat 2 mars 2012 Ni med Vortech pumpar i vilket läge kör ni era i? Citera
Edward Postat 2 mars 2012 Postat 2 mars 2012 Jag kör mina i reefcrest mode, mest för att jag tycker den har den mest acceptabla ljudnivån. Citera
rickard81 Postat 2 mars 2012 Författare Postat 2 mars 2012 Jag kör mina i reefcrest mode, mest för att jag tycker den har den mest acceptabla ljudnivån.Kan jag hålla med om har bara haft min i ett par timmar så jag har inte hunnit testa allt. Men man kunde få till en liten våg med denna iaf har jag kommit fram till men de är ju då den låter som mest tyvärr.Har lyckats få den i night mode iaf är de nått du kör? Citera
Edward Postat 2 mars 2012 Postat 2 mars 2012 Kan jag hålla med om har bara haft min i ett par timmar så jag har inte hunnit testa allt. Men man kunde få till en liten våg med denna iaf har jag kommit fram till men de är ju då den låter som mest tyvärr.Har lyckats få den i night mode iaf är de nått du kör?Har faktiskt aldrig provat night mode. Citera
Järv Postat 3 mars 2012 Postat 3 mars 2012 själv har jag varit rätt tråkig och kört den i standardmode har dock testat både reefcrest och NTM etc (har wireless varianten) Citera
backstrd Postat 3 mars 2012 Postat 3 mars 2012 Jag kör mina i reefcrest mode, mest för att jag tycker den har den mest acceptabla ljudnivån.Tycker du fortfarande att den låter mycket även i reefcrest mode? Eller betyder acceptabel ljudnivå ganska tyst? Jag är själv sugen på en vortech men är lite orolig för just ljudnivån. Citera
Andreas N Postat 3 mars 2012 Postat 3 mars 2012 Har man problem med ljudkänslighet etc så är absolut inte en vortech ett alternativ..... Den låter mkt punkt slut.... Enda sättet för att hålla ner ljud nivån är att ställa ner den till kanske 80% effekt som max + att man kör den i ett mode där växlingarna i hastigheten sker långsamt. kör man den i pulse mode så är det som en brummande motor såg. jag har en mp 40 och skulle skaffa en till om jag hade lite pengar över för jag tycker den flyttar vattnet på ett föredömligt sätt och alla koraller som lever en bit ifrån växer bra och mår prima. Jag har inga problem med ljudet och anser att det får vara värt lite oväsen för den är så grymmes bra! Citera
Chrille_B Postat 3 mars 2012 Postat 3 mars 2012 har både en mp60w es och en mp40w es som jag kör i mitt kar, kör den på reef mode och även night mode, som sagt mp60 låter en del om man kör den i tex short pulse eller NTM.Mvh Chrille Citera
tiomm Postat 5 mars 2012 Postat 5 mars 2012 Kör på reef crest i mitt nano. Provade med night mode men jag förstod inte riktigt vad det skulle göra bättre då reef crest redan är ett mycket varierat program. Vad gäller ljudvolymen så kör jag på 40-50% och då låter den väldigt lite. Dessutom drunknar den i ljudet från min Eheim returpump. Citera
_Manne_ Postat 5 mars 2012 Postat 5 mars 2012 Kör på reef crest i mitt nano. Provade med night mode men jag förstod inte riktigt vad det skulle göra bättre då reef crest redan är ett mycket varierat program. Vad gäller ljudvolymen så kör jag på 40-50% och då låter den väldigt lite. Dessutom drunknar den i ljudet från min Eheim returpump.Night mode aktiverar du precis när du vill att det ska gå igång.. Så kan man ställa att (ES) den ska sänka farten X antal timmar dock i samma typ av flödes schema. För att sen varva upp igen som vanligt mode.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
tiomm Postat 6 mars 2012 Postat 6 mars 2012 Night mode aktiverar du precis när du vill att det ska gå igång.. Så kan man ställa att (ES) den ska sänka farten X antal timmar dock i samma typ av flödes schema. För att sen varva upp igen som vanligt mode.Tack, Manne Vet ju vad Night mode är och att det drar ner farten på pumpen i ett valt antal timmar. Men jag förstår inte riktigt vad det gör för nytta för karets innevånare? Och är du säker på att pumpen är kvar i samma program (i detta fall Reef Crest) men bara drar ner farten? För under perioden jag körde Night Mode så tyckte jag det verkade som att pumpen gick ifrån variabel hastighet (RC) till fast hastighet så fort NM sattes igång. Citera
soft_jonis Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 reef mode på ganska lågt varv på båda mina 40 Citera
Majki01 Postat 27 mars 2012 Postat 27 mars 2012 Jag har nu testar alla olika Steg på min mp 10, kan säga som så mycket att den på full styrka är helt tyst. Jag hör den om jag har örat mot delen som är utanför karet inte annars, min är helt ny så när jag läser andras erfarenheter så känns det faktiskt som att vortech kanske har gjort något på dom nya pumparna så att dom ska låta mindre. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
backstrd Postat 27 mars 2012 Postat 27 mars 2012 Jag har nu testar alla olika Steg på min mp 10, kan säga som så mycket att den på full styrka är helt tyst. Jag hör den om jag har örat mot delen som är utanför karet inte annars, min är helt ny så när jag läser andras erfarenheter så känns det faktiskt som att vortech kanske har gjort något på dom nya pumparna så att dom ska låta mindre. Sent from my iPhone using TapatalkJag kan bara hålla med. Om man stör sig på ljudet från den här pumpen så har man nog ett väldigt tyst akvarium i övrigt. Men de kanske har ändrat nått i de nyare pumparna. Citera
Majki01 Postat 10 april 2012 Postat 10 april 2012 Jag köpte en ny mp10 es alltså inte w varianten , men på min driver står det W se bild Betyder detta då att jag faktiskt har en wireless variant ? Kan jag kontrollera detta på något sätt? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
backstrd Postat 10 april 2012 Postat 10 april 2012 Jag tror att w ska lysa för att det ska vara en trådlös variant, har för mig att jag läst det nån stans. /D Citera
Majki01 Postat 12 april 2012 Postat 12 april 2012 Var kan man köpa detta lilla chipet man kan sätta in i drivern så den blir w ? Någon som vet? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 12 april 2012 Postat 12 april 2012 Var kan man köpa detta lilla chipet man kan sätta in i drivern så den blir w ? Någon som vet? Sent from my iPhone using TapatalkDär du hämtade pumpen från början.. Dvs Bioted Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 12 april 2012 Postat 12 april 2012 Inte på hemsidan i alla fall Ring o kolla med honom.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.