Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

jag har fått mitt filter idag och undrar om man måste plocka isär det och ta ut allt vatten när man är klar med det eller e det bara att låta det gå en stund innan man tar vatten från det nästa vecka??

Postat

Nej, jag tömmer hela tunnan i karet när jag fyller på vatten (ca 15L).Så vattnet blir aldrig stillastående. Jag har inte möjlighet bygga någon aoutomatisk påfyllnad som fungerar vettigt.

Postat

Man kan och bör göra ren osmosfilter. Det sker genom att man spolar dem. Man tar bort begränsningen på utgående slaskvatten (den kan sitta i utloppskopplingen eller på slaskvattenslangen) och drar på fullt vattentryck i 5 - 10 minuter. Om osmosen går dygnet runt bör man göra det med några månaders mellanrum. Osmosen fungerar genom att vattenledningstrycket är större än det osmotiska trycket i vattnet. Ju mindre vattentryck desto sämre fungerar osmosen. De flesta är specade för 4 bar.

Postat

Visar den inte mer i morgon bör det vara fel på manometern. Kommunalt vatten skall normalt ha mer än 4 bar. En ny manometer får du för mindre än en hundring hos din lokala rörfirma. Men kolla så att det är rätt gänga. 10 mm ?

Postat

jag har kört hela dagen med kranen fullt öppen.

om nu manometern är kass.

spelar de då någon roll om trycket varit för högt??

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...