J_Green Postat 3 april 2012 Författare Dela Postat 3 april 2012 Jag tömmer den en gång om dagen-sjuk luktar as... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 3 april 2012 Dela Postat 3 april 2012 Ser ut som att den försvagar din bänk då den blöter upp spånskivan underifrån.Du har inte funderat på att dra en slang till en extern behållare? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
J_Green Postat 3 april 2012 Författare Dela Postat 3 april 2012 Tack för tipset Jimmy. Jag håller faktiskt på att kika på någon sådan lösning, men för att få av koppen måste man gänga av den, då är det jobbigt med en slang som ska med runt flera varv. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 3 april 2012 Dela Postat 3 april 2012 Lös det med en slang som går att dela ganska nära koppen så behöver du inte vira runt hela långa..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 3 april 2012 Dela Postat 3 april 2012 Lös det med en slang som går att dela ganska nära koppen så behöver du inte vira runt hela långa..Sent from my iPhone using TapatalkPrecis min tanke, en slangkoppling likt den som sitter på ytterfilter tex, så kan du lossa den och sen gänga av koppen vid behov. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
J_Green Postat 3 april 2012 Författare Dela Postat 3 april 2012 Tack för era tips, nu har jag nåt att göra imorgon..Ska även sätta en tunn plastfoloe över skummaren för att skydda bänken. Hade jag vetat att det skulle bli ett saltkar från början hade jag gjort bänken 5 cm högre. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pepo Postat 13 april 2012 Dela Postat 13 april 2012 Och jag som tycker mitt 900L är stort Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
J_Green Postat 17 april 2012 Författare Dela Postat 17 april 2012 Visst är det tråkigt, man får aldrig vara värst Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aoiitsuki Postat 17 april 2012 Dela Postat 17 april 2012 Så grymt kar!! Helt i min smak =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
J_Green Postat 4 maj 2012 Författare Dela Postat 4 maj 2012 Jag har en fråga Efter två månaders användning av vodka har nu den vita filmen på rutorna övergått till brunaktigt istället och jag måste göra rent rutorna varje dag med magneten, det släpper dock väldigt lätt. Nitratet har gått ner från 40 till 20, ska jag backa av lite på vodkan tro. Jag tillsätter varje morgon 40ml till mina ca 3000L. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 4 maj 2012 Dela Postat 4 maj 2012 Jag hade nog minskat dosen lite, nu har det ju börjat ta effekt.Risken finns att den går ner för fort eller "nollas" när det börjar krypa neråt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
J_Green Postat 4 maj 2012 Författare Dela Postat 4 maj 2012 Ok jag ska nog göra det. Börjar fundera på om det kan va cyano, jag upptäckte nu när jag kollar på bakrutan från sidan sett så ser den lite röd-lila luddig ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 4 maj 2012 Dela Postat 4 maj 2012 Är den röd/lila så kan det också vara kalkalger, cyano brukar inte sätta sig på rutorna, inte i första hand i alla fall. Försök håll noga koll på vad det är. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
J_Green Postat 4 maj 2012 Författare Dela Postat 4 maj 2012 Ok. Mina kalkalger har fullkomligt exploderat i tillväxt sista två månaderna men dom känns knalllila och växer upp som skivformationer, bakrutan verkar mer luden. Jag ska försöka ta en bild imorgon så ni får se. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Spectra Postat 30 augusti 2012 Dela Postat 30 augusti 2012 Nyfiken på hur det går ?Sedan en annan fråga, vet inte om jag missat ngn post men: Vodka?Postat via iphone & Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
J_Green Postat 5 september 2012 Författare Dela Postat 5 september 2012 Tjena Rikard Jo tack akvariet rullar på finfint, har inte haft råd att tillsätta några koraller direkt då jag lagt ganska mycket pengar på utrustning på sista tiden men det jag har växer och har fina färger. Jag ska lägga ut lite nya bilder nån dag nu. Ang. Vodkan så finns det bra trådar här på forumet om det. För mig fungerar det kanon, jag kan mata på mina fiskar nu utan att värdena sticker. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tweeny Postat 26 februari 2013 Dela Postat 26 februari 2013 behövs en uppdatering här tycker jag =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
J_Green Postat 21 mars 2013 Författare Dela Postat 21 mars 2013 behövs en uppdatering här tycker jag =)Jag har varit dålig på att ta kort men här är några jag hade, ska ta några helhetsbilder så fort jag får tid. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Morot Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 Jäklar vilken läcker bubbelkorall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 bubbelkoraller blir så jäklans coola när ljuset går ner i intensitet och de långa stänglarna kommer fram. Snyggt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
J_Green Postat 22 mars 2013 Författare Dela Postat 22 mars 2013 En helbild på burken 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 22 mars 2013 Dela Postat 22 mars 2013 Grymt maffigt:smiley20: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 22 mars 2013 Dela Postat 22 mars 2013 Ojoj, grymt snyggt!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
backstrd Postat 22 mars 2013 Dela Postat 22 mars 2013 Imponerande storlek och jättesnyggt! Vad är det för fisk som är lång ut till höger, den stora svart-gula? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Heske Postat 22 mars 2013 Dela Postat 22 mars 2013 Jäklar va grant!!! Här ska hämtas inspiration till nästa kar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.