Gå till innehåll

J_Green´s 2800 L


J_Green

Rekommenderade inlägg

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Lös det med en slang som går att dela ganska nära koppen så behöver du inte vira runt hela långa..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Precis min tanke, en slangkoppling likt den som sitter på ytterfilter tex, så kan du lossa den och sen gänga av koppen vid behov.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för era tips, nu har jag nåt att göra imorgon..Ska även sätta en tunn plastfoloe över skummaren för att skydda bänken. Hade jag vetat att det skulle bli ett saltkar från början hade jag gjort bänken 5 cm högre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Jag har en fråga

Efter två månaders användning av vodka har nu den vita filmen på rutorna övergått till brunaktigt istället och jag måste göra rent rutorna varje dag med magneten, det släpper dock väldigt lätt. Nitratet har gått ner från 40 till 20, ska jag backa av lite på vodkan tro. Jag tillsätter varje morgon 40ml till mina ca 3000L.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. Mina kalkalger har fullkomligt exploderat i tillväxt sista två månaderna men dom känns knalllila och växer upp som skivformationer, bakrutan verkar mer luden. Jag ska försöka ta en bild imorgon så ni får se.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Tjena Rikard

Jo tack akvariet rullar på finfint, har inte haft råd att tillsätta några koraller direkt då jag lagt ganska mycket pengar på utrustning på sista tiden men det jag har växer och har fina färger. Jag ska lägga ut lite nya bilder nån dag nu. Ang. Vodkan så finns det bra trådar här på forumet om det. För mig fungerar det kanon, jag kan mata på mina fiskar nu utan att värdena sticker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...