Reconranger Postat 17 mars 2012 Postat 17 mars 2012 hejsan!Har en liten kolloni av denna sort i karet. har ju lite svårt att ta reda på vad det är. men kan det vara en Tubipora Musica? http://se.reeflex.net/tiere/786_Tubipora_musica.htm// Mange Citera
loopmannen Postat 17 mars 2012 Postat 17 mars 2012 Vet inte vad det är men jag har fått några som växer upp ur ett hål i en sten. Extremt gröna huvuden som lyser härligt i blåljuset. Tyvärr sitter de så dåligt att jag inte kan fota dem ska bli kul att se om någon är säker på identifieringen. Citera
StoffeSwe Postat 18 mars 2012 Postat 18 mars 2012 Jag skulle gissa på Clavularia, Pachyclavularia eller Briareum. Tubipora Musica brukar ha en tydligare rörstruktur där polyperna kan dras in, som rören på en orgel.Dina ser ut att växa på en matta av vävnad, vilket de jag skrivit gör. Citera
Reconranger Postat 19 mars 2012 Författare Postat 19 mars 2012 Briareum asbestinum skulle det kunna vara, el vad tror ni? man skulle kunna sätta spiken i kistan då Citera
Reconranger Postat 24 mars 2012 Författare Postat 24 mars 2012 Och så har vi nästa, fick vänta in den lite, svår att få på bild. vad är detta? Citera
Dimorb Postat 24 mars 2012 Postat 24 mars 2012 Jag skulle gå på ditt eget förslag på bild 1 och så skulle jag säga glasros på bild 2. Citera
Reconranger Postat 24 mars 2012 Författare Postat 24 mars 2012 Tackar Andre! då har denna glasros sett sina sista dagar nu.. ha en bra lördag på er alla// Mange Citera
Reconranger Postat 6 maj 2012 Författare Postat 6 maj 2012 Nästa grej som jag jättegärna vill vet vad det är. Tack på förhand och får önska en god fortsatt söndag// Mange Citera
freddi36 Postat 6 maj 2012 Postat 6 maj 2012 något svampdjur?har likadana i mitt kar under vissa stenar. ser ut som spindelbon. Citera
Reconranger Postat 6 maj 2012 Författare Postat 6 maj 2012 Sycon sp. http://se.reeflex.net/tiere/2215_Sycon_sp..htm litte googlande så fan jag svaret själv. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.