shreek Postat 29 mars 2012 Dela Postat 29 mars 2012 Köpte denna läcker bit från Sri lanka men hittar ingen bra info om den . Nån som vet nått och vill berättaSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
shreek Postat 29 mars 2012 Författare Dela Postat 29 mars 2012 Astropyga radiata tror jag det är nån som har erfarenhet av denna ?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 29 mars 2012 Dela Postat 29 mars 2012 Giftig och icke revsäker var svaret jag fick när jag tänkte köpa den, så klämm inte på den i onödan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 30 mars 2012 Dela Postat 30 mars 2012 Jag har inte haft den själv beroende på att de jag skulle ha kom i 15 cm storlek De gick till Sjöfartsmuseet istället. Den blir alltså stor! Jag Googlade runt på den då när det var aktuellt men kunde inte hitta några uppgifter om att den inte var revsäker. Men som sagt - ingen egen erfarenhet.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 30 mars 2012 Dela Postat 30 mars 2012 Häftig bild du fått till på den. Här kan du iaf läsa vad det står om den på Reeflex:http://se.reeflex.net/tiere/1063_Astropyga_radiata.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
shreek Postat 30 mars 2012 Författare Dela Postat 30 mars 2012 Inte revsäker ? Nån sån info har jag inte hittat . Ja den verkar bli stor men den är ju så snygg att det kan ja leva med jag är dock osäker på hur jag ska göra för att den inte skall svälta ihjäl ?. Står inget om att den äter kalk alger men det gör väll nästan alla sjöborrar eller ? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
shreek Postat 30 mars 2012 Författare Dela Postat 30 mars 2012 Ska försöka ta en bild med bättre skärpa dock svårt att få med dem skarpa färgerna . Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 30 mars 2012 Dela Postat 30 mars 2012 På reeflex står det att den äter alger och kalkalger, läs stycket under "Skötsel", använd google translate om du, som jag, inte är så slängd i tyska språket. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 30 mars 2012 Dela Postat 30 mars 2012 Jag tror inte revsäkerheten är något problem, däremot är den synnerligen obehaglig att "hantera" om man kommer åt den! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 30 mars 2012 Dela Postat 30 mars 2012 Ja som sagt det är nog inget att gulla med! Men jäkligt fin är den säg till om den är rev säker kan vara kul att veta . Med vänlig hälsning, Jerry Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ozric Postat 30 mars 2012 Dela Postat 30 mars 2012 Hur snabbt växer sjöborrar? & hur stor blir en borre (själva kroppen) om dess TL är ,säg 40 cm?Finns det borrar som inte drar i väg i size så fasligt? Nåt som skulle platsa i ett RSM var tanken... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 30 mars 2012 Dela Postat 30 mars 2012 Den jag hade kan jag inte minnas att den växte något under den tiden jag hade den. Var nog i ett par år tror jag. Vet inte vad åldern är på dessa när de är ute i det fria, men det känns som ett djur som kan bli rätt så gammalt ifall det får lov att leva i lugn och ro. Kanske storleken kommer lite med åldern också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matte91 Postat 30 mars 2012 Dela Postat 30 mars 2012 Glöm inte att ta bort all sten som är nära glaset!!!! Hr en svart borre och han knuffar fan ner allt och har vält en sten ett par gånger... Har en svart borre med långa taggar och den växer som en galning! Och äter på alla mina stenar så dom blir vita xD och dom renar rutorna mkt bättre än sniglarna men ha inte någon digital termometer med sladd på i karet! Min borre klippte den... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.